Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Juledamen
Jeg er på udkig efter en god skærm til samtidig brug af word og excel, samt brug af photoshop og film. Jeg har et par krav til skærmen:

- Da jeg skal bruge flere programmer samtidig må den ikke være for lille (mindst 20-22 tommer, tror jeg)

- Den skal være behagelig at kigge på i længere tid, da jeg ofte bruger skærmen i op til 20 timer på ét døgn!

- Jeg vil gerne have kombineret PC-skærm og TV-skærm.

- Max pris på ca. 3.000 kr. med TV-tuner

Jeg ved ikke helt hvilke specifikationer man skal fokusere på ved sådan en skærm, så jeg håber på kvalificeret hjælp :)

Råd til hvilke specifikationer jeg skal kigge efter modtages også glædeligt :)

Med venlig hilsen

Jonas
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg synes du bør overveje om ikke en separat TV-tuner var et bedre valg, og så fokusere på en dedikeret PC-monitor. Der findes meget få skærme med indbygget TV-tuner, hvilket gør det svært at finde en model der er god til det hele.

Hvis du kan finde en TV-tuner med VGA-udgang, så bør du overveje Dell 2209WA, som kan fås til ca. 1800 kr. hos www.DustinHome.dk - dertil kommer så udgiften til TV-tuner.
Af Juledamen
Tak for svaret. Jeg har også tænkt over netop den sammensætning du anbefaler, og jeg har kigget på Dell 2209WA, som lader til at være en ret god skærm.

Jeg tror det bliver den jeg vælger :)