Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af LunD^
Hej.

Vi har jo for nylig fået et X10y 42" - dejligt.

Men nu tænker jeg så om det kan svare sig at skifte vores DVD afspiller ud, det er en mindst 5 år gammel sag af mærket "Lumatron" (Super Brugsen), det er en combi VHS/DVD hvilket er smart, da vi også ser VHS engang imellem (kæresten er skudt i gamle film).

Synes egentligt billedet er udemærket på den ved DVD, men har til gengæld ikke set hvordan det vil se ud med en mærkemaskine med HDMI tilslutning.

Skal jeg evt. investere i noget BluRay? selvom de ser ret pebrede ud, er det det værd?

Eller måske en DVD optager..
Af cannavaro
En Blu-Ray maskine kan afspille alle dine DVD-Film, og priserne er da efterhånden rimelige. For ikke længe siden kunne man få en Philips til 999 Kr, så priserne er vel nok deromkring for en okay Blu-Ray-afspiller.

Det kommer jo også an på dit behov. Hvis du vil have det hele med, kræver det flere apparater.
Hvis du ikke er den store filmentusiast, og alligevel ikke kommer til at købe Blu-Ray-film, så er en god DVD-afspiller med HDMI vel ganske fornuftigt, da en Blu-Ray-afspiller i den helt billige ende typisk alligevel ikke er fantastisk til at vise DVD.

Men efter min mening vil en Blu-Ray maskine være pengene værd. Billedkvaliteten er væsentligt bedre, og en X10 er jo også en god skærm, som generelt viser et flot billede. Efterhånden vænner man sig til Blu-Ray, og så gider man ikke se den samme film på DVD.

VHS er håbløs forældet. Lån evt. en Harddiskoptager, og overfør dine VHS-film til DVD-skiver.
Af TvHomer
Af hvad jeg kan læse mig til, så er en god BD afspiller (eks. BDP-320 og større pioneer modeller, oppo-83 mfl.) supergod til DVD, og så er det selvfølgelig også en god BD afspiller.

Grunden til jeg ikke har købt en BD afspiller endnu er layer-change pausen, som de fleste BD afspiller lider af ved DVD afspilning. Oppo´en skulle være en undtagelse, men den er ikke kommet til landet endnu (kommer dog efter sigende snart).