Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Vi skulle til at købe nyt tv, da min mand så bliver alvorlig syg og nu er det så mig der skal finde et. Har været i en Fona butik og set ovenstående og er faldet pladask for det flotte design. Prisforskellen på næsten 4000 kr fra butikken og på nettet er mange penge. MEN får at vide jeg skal passe på for jeg vil blive snydt med indtil flere ting??? Hvordan sikrer jeg mig det ??...BUBBERMOR. [/b]
Af vtviking
Kig som det første altid efter e-mærket :)
Hvad hjemmeside tænker du på at bestille fra da ?
Af keler
Først - Træls med manden og god bedring til ham. :)

Det eneste du blir "snydt" for, ved at handle på nettet er det personlige salg og muligheden for hjælp i selve butikken. Og så de ekstra 4000 bobs du skal smide.

Du tænker nok på parallel import vs. ikke parallel import på internettet? Find en god forhandler online. Dermed er du sikker på gode vilkår før, under og efter din handel.

Der kan spares mange penge ved at handle online og det kan gøres med lige så store fordele som ved almindelig handel i en fysisk butik.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du bliver ikke "snydt" ved at købe på nettet. Du kan risikere at købe et TV, der ikke er det du troede, men det vil typisk være din egen skyld, hvis du ikke har tjekket modelnumrene godt nok. I en butik kan du jo spørge dig frem, hvilket du ikke får mulighed for ved netkøb.

Det modelnummer du skal se efter på B7000-serien er at de ender på "XXE", hvilket betyder at de er rettet mod det nordiske marked. Dvs. at de indbyggede tunere vil virke herhjemme.
Af bubbermor
Tusind Tak for jeres svar....har set på følgende netbutikker. Profa - Merlin - og dansk lager.... men er nu rigtig forvirret. troede jo kun der skulle stå 40B 7070. Nogle står der så nu wwwxxe ??? Yakken er det korrekt forstået sådan at der skal stå: 40B 7070 xxE. Nogle taler om slør ?? Vi interesserer os ikke for fodbold og deslige, som jeg har forstået ved hurtige bevægelser at man kan se dette slør ? Nogle har jeg læst mig til siger at 800 serien er bedrer ?? men det er prisen vel også.Er nødt til at være sikker i mit valg for at jeg kan FÅ MIN VILJE O_O , for min mand har den holdning at et tv til 6000 kr er nok ::l
Af keler
bubbermor skrev:Tusind Tak for jeres svar....har set på følgende netbutikker. Profa - Merlin - og dansk lager.... men er nu rigtig forvirret. troede jo kun der skulle stå 40B 7070. Nogle står der så nu wwwxxe ??? Yakken er det korrekt forstået sådan at der skal stå: 40B 7070 xxE. Nogle taler om slør ?? Vi interesserer os ikke for fodbold og deslige, som jeg har forstået ved hurtige bevægelser at man kan se dette slør ? Nogle har jeg læst mig til siger at 800 serien er bedrer ?? men det er prisen vel også.Er nødt til at være sikker i mit valg for at jeg kan FÅ MIN VILJE O_O , for min mand har den holdning at et tv til 6000 kr er nok ::l
Et tv til 6000 ER nok. I kan få et Panasonic 42" plasma x10 til ca. 5000 kr på nettet som slår ovenstående Samsung LCD på 95% af alle områder. Om du kan lide designet er så en anden sag ;) læg dog mærke til, at I her får ca. 20 % større skærmareal (mener jeg det er) for en del billigere penge.
Af bubbermor
keler: Det er jo lige netop designet( forde det er tyndt) jeg falder for.Du skriver LCD. Har godt nok læst at det er et sådan de har kommet de nye lysdioder ind i og så kalder det et LED.Syntes nu at jeg kunne se forskel på billedet med farverne fra et LCD til et LED TV. Plasma vil min mand ikke have hvorfor ved jeg ikke O-O men ellers Tusind tak for tibbet :) Py-HA det er svært... men er dog blevet en hel del klogere i aften :)
Af Notional
Det her er den danske version. Husk ved online køb har du 2 ugers fuld returret, fra du modtager tv'et. Returfragt står man selv for, men det er en billig penge for at afprøve et tv derhjemme.
På den måde kan du/i se om det nævnte slør er et problem for jer. Sløret burde kunne mindskes ved at deaktivere 100hz.

Her er en forhandler med dansk model:

http://www.fladskærmsshoppen.dk/product.asp?product=1005 (jeg ved ikke om det er den billigste/bedste forhandler dog)

Med det originale (og dyre) Samsung ophæng, kommer tv'et kun ~1cm fra væggen når det hænges op:

http://www.fladskærmsshoppen.dk/product.asp?product=1016

Skal i have digital og HD tv kan i droppe en ekstern boks og købe et CA modul, der passer i tv'et, til typisk 4-500kr (modulet skal passe til jeres udbyder; Yousee, Telia ol.). Så sparer man den strømsugende boks samt kan bruge tv'et fjernbetjening til kanalskift.

7070 modellen er med grå kant, 7050 modellen er med rød kant.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
bubbermor skrev:Syntes nu at jeg kunne se forskel på billedet med farverne fra et LCD til et LED TV.
Der er så stor forskel på hvordan de forskellige TV er indstillet i en butik (og alle er indstillet forkert, vel og mærke), så det kan du ikke selv bedømme. Det er lidt hårdt sagt, men ikke destro mindre så er det næsten en garanti, at du som almindelig forbruger ikke vil være i stand til at bedømme potentialet i farvegengivelsen ved øjemål i en butik. Af samme grund vil jeg skyde på at +80% af alle de TV, der står rundt om i landet, er indstillet forkert, med en ringe billedkvalitet til følge.

100 Hz på B7000 serien reducerer desuden ikke sløret på skærmen, men det introducerer oveni hatten nogle triste artefakter, som ikke gavner billedkvaliteten.
Af bubbermor
Yakken er begyndt at se lidt på 800 serien....er det korrekt at det er på 200 HZ...og så er problemet løst.Hvad nr. har det så ??? hvad er det for noget med en box m.v. der bliver omtalt ?? Er det ikke nok bare at købe fjersynet. Vi har Canal Digatal med en parabolantenne.Har set at der er et der har nr.8050 er der andre ??? På forhånd TAK.
Af Minke
Jeg er lige med på en lytter da jeg selv står med samme problem ;)
200Hz hjælper det på sløret??
Af Nick_S
200hz vil formentlig ikke hjælpe på sløret, da sløret er resultatet af et dårligt panel.
Det man kan håbe er at man fra Samsungs side har brugt et andet panel til 8000 serien, og dermed er kommet sløret til livs. Har dog ikke set UE40B8050 i meget mere end et par minutter, så har svært ved at bedømme hvorvidt sløret var væk eller ej.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Sløret er ikke, som sådan, et resultat af et dårligt panel. Selve panelet er faktisk fremragende, og leverer nogle gode farver. Desværre så er styringen af de flydende krystallers rotation ikke perfekt, hvilket man typisk ser når nye paneler introduceres. Ofte så kræves der et par iterationer i overdrive-kredsløb mv. før hastigheden af et panel er så optimal, som man kan forvente, og da Samsung lader til at have benyttet et helt nyt S-PVA panel i disse nye modeller, så skal vi nok igennem et par modeller før sløret er minimeret.

Jeg ved ikke hvor dybt i elektronikken denne styring af spændingen over hver enkelt pixel ligger, så det er ikke sikkert at man kan fikse problemet via en softwareopdatering. I teorien burde det dog være muligt, hvis Samsung da har til hensigt at gøre noget ved problemet (som de i sagens natur ikke behøver, da det ikke er en decideret "fejl" i LCD-øjemed).
Af bubbermor
Så er vores nye tv købt, valgte Samsung Led UE 40B8050 :) Glæder mig nu helt vildt til at det kommer. Tusind tak for hjælpen, og kan da klart anbefale andre dette forum.Flatpanel var for mig PIGE en kæmpe stor hjælp.Da min mand er alvorlig syg AKUT LEUKEMI var der forståeligt nok ikke meget hjælp der at få.Har ikke haft tv i 2 mdr. så håber mit valg er det rigtige. :)