Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SPaulsen
Skal selvfølgelig (som de fleste) ha ny fladskærm.
Jeg har yousee digitalbox.
Skal også bruge den til at spille xbox360 og se blueray film.
Lyd er ligegyldig da jeg har surroundanlæg.

Jeg har ikke noget max budget (gav 52.000 for det gamle pioneer plasma)
men regner ikke med at det bliver helt så dyrt igen.
Det må dog ikke være større end 46" eller mindre en 40"

Nogle bud på hvad jeg skal købe?
Billedkvaliteten skal være helt i top.

Har selv tænkt på samsungs B9000 (når/hvis den engang kommer).
Men der er sikkert nogle plasmaskærme der er bedre?

Mvh. Søren
Af Ponduus
Toppen af poppen er stadig Pioneer med deres LX5090H eller KRP500 modeller. De fås desværre kun i 50" og 60".

Lidt længere nede på listen så finder vi Panasonics V10, som findes i 42" og 50".

Tvene kan findes for mellem 17-20.000,-.

Du kan også tage et kig på Samsungs B850, som i mine øjne ville være en fin outsider til disse tv.
Af keler
OMG at foreslå Phillips LCD tv :D

Pio er stadig det bedste af det bedste derefter noget Panasonic eller Samsungs nye plasma :)
Af cableguy
keler skrev:OMG at foreslå Phillips LCD tv :D

Pio er stadig det bedste af det bedste derefter noget Panasonic eller Samsungs nye plasma :)
Hov, du glemmer da vist at Philips 9803 LED Lux har fået en Top Anbefalings Award af Rasmus
Af tarok
cableguy skrev:

Hov, du glemmer da vist at Philips 9803 LED Lux har fået en Top Anbefalings Award af Rasmus
toppen af poppen bør kun indeholde "in production" tv. Så tæl venligst ikke Pioneer med, da de ikke er nemme at få for en ny køber.
Brugeravatar
Af truehorses
OG de kan stadig fåes...se liste andetsteds.....
Af Kibsgaard

Jeg siger jo at jeg slet ikke har styr på Plasma, så slap dog af :p Cinemawide er da mega fedt.
Af Jumle
tarok skrev: toppen af poppen bør kun indeholde "in production" tv. Så tæl venligst ikke Pioneer med, da de ikke er nemme at få for en ny køber.
Det gir ikke mening det der, beklager.
De ér nemme at få fat i. Der er mange, der sælger dem endnu og de ér stadig det bedste man kan få fat i så hvad betyder det at der ikke stadig bliver lavet flere? Og hvordan har det faktum at man er ny på markedet nogen relation til hvor svært et tv er at få fat i?

Det kan være jeg har misforstået din pointe, men som det står der er det blottet for logik.

Pioneer er på trods af det ikke et validt bud da trådstarter ikke vil over 46". En skam :)
Af tarok
Jumle skrev:
tarok skrev: toppen af poppen bør kun indeholde "in production" tv. Så tæl venligst ikke Pioneer med, da de ikke er nemme at få for en ny køber.
Det gir ikke mening det der, beklager.
De ér nemme at få fat i. Der er mange, der sælger dem endnu og de ér stadig det bedste man kan få fat i så hvad betyder det at der ikke stadig bliver lavet flere? Og hvordan har det faktum at man er ny på markedet nogen relation til hvor svært et tv er at få fat i?

Det kan være jeg har misforstået din pointe, men som det står der er det blottet for logik.

Pioneer er på trods af det ikke et validt bud da trådstarter ikke vil over 46". En skam :)
jeg vil gerne at du kan vise mig link til Pioneer 428 XD eller XA. For måneder siden kunne man, men ikke nu. Derfor er det jo mindre brugbart at nævne Pioneer i en tråd, som efterlyser max. 46". Større tv er jo udelukket.
Så for mig at se, må toppen af poppen i denne sammenhæng være Panasonic TX-P42V10.
Af Jumle
Ponduus skrev:Toppen af poppen er stadig Pioneer med deres LX5090H eller KRP500 modeller. De fås desværre kun i 50" og 60".
tarok skrev: jeg vil gerne at du kan vise mig link til Pioneer 428 XD eller XA. For måneder siden kunne man, men ikke nu. Derfor er det jo mindre brugbart at nævne Pioneer i en tråd, som efterlyser max. 46". Større tv er jo udelukket.
Så for mig at se, må toppen af poppen i denne sammenhæng være Panasonic TX-P42V10.
jeg beklager naturligvis hvis jeg har misforstået noget. Jeg var under indtryk af at du hentydede til de modeller, der allerede var nævt i tråden af ponduus. De modeller er stadig nemme at få fat i. 428XD er en anden historie, helt enig.
Som jeg også var inde på er jeg helt enig i at Pioneer snakken negeres af deres størrelser.