Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af fut
hej jeg står og skal have nyt tv og faldt over led tv’erne men så er der kommet et plasma tv b850 og det er også kun 3cm ligesom led tvet men nu er ? led tv’et b8000 40 tomer er ledt dyre end det her b850 men hvorfor den store pris forskel du får en 50 tommer skærm mere for pengene og en bedre billedekvlitet og al det hvad gør b8000 til et så meget dyre tv det ene er led tv’et er jo bare et lcd med noget led i hvad er der i b850 der gør at det kan blive så tyndt og i gamle dage hade plasma tv’er en kort leve tid er det stadig sådan på forhånd tak jeg er ik så god til der med . og det men håber i klare den jo jeg har hørt at man kan få det her b850 med 200hz men jeg har altså kun set det med 100hz?
Af bleze
Jeg ville til en hver tid vælge plama'en over "LED" tv'et. Magen til skod pis skal man lede længe efter. At de har solgt 650.000 stk skyldes da alene god marketing.
Du bør ikke hænge dig i 100 og 200 hz da dette igen er marketing. En ting i TV'et som ødelægger billedet ved at sætte kunstige frames ind.
Kort leve tid? Jeg tror nu plasma cellerne lever længere end du gør ved normalt TV brug ;)

Kort sagt. Køb du trygt plasma'en. Du vil ikke fortryde det.

Hvis du stadig mener at edge led er bomben, så se lige her: http://www.avforums.com/forums/avforums ... cd-tv.html

Test af plasma'en: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1245146937
Af fut
ja men så bliver det et b850 men en ting jeg har hørt meget om er en lyd en brummen eller noget støj hvad er det for noget og har de rette fejlen og er 200hz et en god ting at have i sit tv eller er det så med bedre at have 100hz i tvet eller er det mig som misforstår
Af fut
hmm jeg kan godt se at de der led noget ikke virker godt men hvorfor tar de det så ik og astatter det med et b850 i 40 og 46? og det for det er jog meget bedre og har samme tykkels og det hele det jo også kun 3cm tykt og al det det ligner også meget det nye b8000 så hvorfor tar de ik det af og sætter de her tver in i stedetfor men hvordan kan de gøre en plasma tv så tyndt hvad er lavet om på det mvh men ang leve tiden snaker vi 5 år hvis det køre lad os sige 5 6 timer om dagen?
Af bleze
Det er hverken godt at have 100 eller 200 hz hvis det betyder at der indsættes kunstige frames imo.

Fordi nogle vil have lcd (ca 90%) sjovt nok.

5 år? Prøv med 30-40 år.

Evt. læs lidt om de forskellige teknologier i artiklerne på dette site