Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Makamakalay skrev: Når man har er TV kun med DVB-T og den kan tage de gratis digitale på YouSee nu (DR osv), er det så snalog, som bliver konverteret til digitalt?
Hvis fjernsynet kun har DVB-T tuner kan man slet ikke se noget digitalt fra YouSee uden en ekstern boks.
dkscan skrev:
Makamakalay skrev: Når man har er TV kun med DVB-T og den kan tage de gratis digitale på YouSee nu (DR osv), er det så snalog, som bliver konverteret til digitalt?
Hvis fjernsynet kun har DVB-T tuner kan man slet ikke se noget digitalt fra YouSee uden en ekstern boks.
I mine forældres 32LG2000 er der kun DVB-T, men når jeg går over på digitale kanaler ligger DR og TV2 der.
Makamakalay skrev: I mine forældres 32LG2000 er der kun DVB-T, men når jeg går over på digitale kanaler ligger DR og TV2 der.
Det må så være fordi de får signalet via en antenneforening, som ud over YouSee-signalerne tilføjer DVB-T versioner af DR og TV2.

YouSee sender kun digitalt med DVB-C.
Af dieseldk
Kan de i dag "gratis" HD kanaler (kanal 5, tv2sport) kunne modtages uden kort eller er det så 30,- pr. måned
Af lumme
YouSee sender kun digitalt med DVB-C.

Ikke helt korrekt.. Yousee distribuerer DVB-T signalet fra DR1, DR2, DR Update og TV 2 via deres kabler.

Læste et sted hvor Yousee var ved at prale med deres nye tiltag at størstedelen af de 700.000 nye tv der forventes solgt i DK i 2009 har den fornødne tuner til at udnytte deres nye initiativ.. Hvis de hermed mener DVB-C er det jo direkte løgn.. Prøv at bladre igennem et katalog fra Elgiganten og sammenlign forekomsten af DVB-T og C.
Af dkscan
lumme skrev: Ikke helt korrekt.. Yousee distribuerer DVB-T signalet fra DR1, DR2, DR Update og TV 2 via deres kabler.
YouSee distribuerer ganske rigtigt et spejl af DVB-T kanalerne, men det sendes som DVB-C.
Et fjernsyn uden DVB-T tuner finder ingen digitale kanaler på en forbindelse fra YouSee med mindre en lokal antenneforening har gjort noget ekstra.
lumme skrev: Læste et sted hvor Yousee var ved at prale med deres nye tiltag at størstedelen af de 700.000 nye tv der forventes solgt i DK i 2009 har den fornødne tuner til at udnytte deres nye initiativ.. Hvis de hermed mener DVB-C er det jo direkte løgn.. Prøv at bladre igennem et katalog fra Elgiganten og sammenlign forekomsten af DVB-T og C.
I den nyeste reklame er det 57% af modellerne, der har DVB-C. Andelen af solgte modeller med DVB-C er det næppe muligt at sige noget om, da de forskellige modeller jo ikke er lige populære.

Under alle omstændigheder ændrer det ikke ved det faktum, at YouSee ikke leverer DVB-T.
Af Yonzie
alfiedk skrev:Technoisat laver DVB-C bokse.. har selv en dog uden mpeg4 og leder efter en

http://www.technisat.de/index1a0b.html? ... 67-435-751

men hvor kan man købe den ?? man kan os på en med harddisk i
http://www.technisat.de/index12e2.html? ... ,de,67-247
Til henholdsvis €300 og €600...
Når vi er i de luftlag kan man også overveje en Dreambox DM8000HD med DVB-C moduler. Den koster sikkert ca. det samme.
Eller en af dem her: http://vantage-digital.de/index.php?a=produkte&p=28 (til ~3k+)
Af Klaus-
Great tråd..

Vi har 2 fjernsyn i lejligheden, begge med indb. dvb-c og mpeg-4.. Det blir' man jo helt glad for nu at man købte ;)

Og så hverken at skulle bruge et CA modul og et kort, næsten for godt til at være sandt.. Men et spark i løgene til dem der har købt det inden for det sidste år her..

Nogen der ved om de digitale bonus kanaler som Kanal 5 HD, TV2 sport HD etc. etc. kommer til at følge med, som det er nu?
Af dkscan
Klaus- skrev:Nogen der ved om de digitale bonus kanaler som Kanal 5 HD, TV2 sport HD etc. etc. kommer til at følge med, som det er nu?
De vil stadig kræve programkort.
Af lumme
hvis yousee ikke leverer dvb-t, hvordan kan det så være at jeg med mit efterhånden et par år gamle fjernsyn med en god gammel analog tuner, og en dvb-t tuner kan se dr-update via den digitale tuner?
Bare nysgerrig.

Er der forøvrigt nogen der ved om det vil være muligt at modtage det digitale spejl med en "Slinbox Pro HD". den er såvidt jeg kan se kun tilgænglig i usa, men der står nogle lidt vage udsagn på deres hjemmeside om at den skulle kunne modtage ukrypteret digitalt kabel tv. Er der forskel på de digitale signaler i usa og i dk, ligesom med det gamle analoge?
Af dkscan
lumme skrev:hvis yousee ikke leverer dvb-t, hvordan kan det så være at jeg med mit efterhånden et par år gamle fjernsyn med en god gammel analog tuner, og en dvb-t tuner kan se dr-update via den digitale tuner?
Det må du spørge din antenneforening om.
Af lumme
Det må du spørge din antenneforening om.
Nu er der bare lige det at jeg ikke er medlem af nogen antennaforeningen, men handler direkte ved yousee uden nogen form for mellemmand..
Af dkscan
Så bliver jeg dig svar skyldig. Jeg skiftede sidste år fra DVB-T via egen antenne til YouSee og har prøvet at scanne efter digitale kanaler med min gamle DVB-T modtager, som intet finder.

Er det kun DR Update eller også de øvrige public-servicekanaler (DR1, DR2 og TV2), som du har i DVB-T?

Hvilken frekvens (kanal) har du DVB-T signalet på?

Hvor i landet?

Undskyld de mange spørgsmål, men jeg er lidt nysgerrig for jeg mener ikke at YouSee nogensinde har meldt noget ud om at de sender DVB-T.
Af lumme
Er det kun DR Update eller også de øvrige public-servicekanaler (DR1, DR2 og TV2), som du har i DVB-T?
Jeg kan også se DR1, DR2 og TV 2
Hvilken frekvens (kanal) har du DVB-T signalet på?
CH 44 (658 Mhz) - Hvilket er samme kanal som jeg bruger på min laptop med almindelig antenne. Så måske videresender yousee bare dvb-t signalet fra luften. (jeg er helt sikker på at det ikke er den gamle antenne oppe på taget. har lige kigget fordelerboksen, og alle ledninger er klippet på den.)
Hvor i landet?
Randers
Undskyld de mange spørgsmål, men jeg er lidt nysgerrig for jeg mener ikke at YouSee nogensinde har meldt noget ud om at de sender DVB-T.
No problemo..