Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af LunD^
Hej Flatpanels.

Nu har jeg haft mit nye Panasonic 42X10Y i snart to uger, og jeg har lige et par spørgsmål.

1. Mit gamle 32" havde en tekst tv funktion der delte skærmen op; halv tv/halv text tv , altså man kunne se begge dele samtidig. Denne funktion savner jeg nu, er det muligt?

2. Jeg synes der kommer noget støj bagfra TVet, sådan en frekvent brummen nærmest, er det også jeres erfaring at der kommer sådan en lyd? Jeg sidder ca. 3 meter, og kan næsten høre den hele tiden, kæresten lægger ikke mærke til det, men jeg har også altid været sart med sådan nogen lyde.

3. Er det muligt at samle DVB-T kanaler og Analog kanaler på samme liste, så jeg ikke behøver skifte over?

Bortset fra dette er det et dejligt TV, man skal godt nok lige vænne sig til fladskærm når man kommer fra et CRT, specielt på alm. analog TV, men digital tv og DVD ser super ud. ;)
Brugeravatar
Af radiomand
1. PAT (picture and text) tryk text,menu,menu (billede og tekst "fra") tryk pil til højre (billede og tekst "til")

3. nej.
Af LunD^
Text TV virkede, tak. :)
Af JME
Jeg får en liste med både analoge og DVB-T kanaler når jeg trykker på "Guide".

Jeg tror at jeg fik det ordnet sådan ved at gå ind i guiden og så trykke på den blå knap på fjernbetjeningen og derefter vælge "Alle kanaler" fra menuen.
Af LunD^
JME -> tak for det, det kigger jeg lige på. ;)

Nogen der kan svarer på nr. 2 ??
Af Malcolm_Y
LunD^ skrev:JME -> tak for det, det kigger jeg lige på. ;)

Mener ikke der kommer nogen støj fra mit men kan da lige prøve at sætte øret til.
Af TvHomer
Tror det er ret normalt for plasmaskærme, og måske også andre skærme.

I hvert fald har mit pio 5090H også en lav summen, når man kommer helt tæt på og slår lyden fra.
Af LunD^
Ja det har jeg læst. Men jeg kan høre den om aftenen når der er stille, selv ved alm. volumen. Ikke højt men jeg lægger mærke til den. Måske er det bare tilvænning..
Af Malcolm_Y
Malcolm_Y skrev:
LunD^ skrev:JME -> tak for det, det kigger jeg lige på. ;)

Mener ikke der kommer nogen støj fra mit men kan da lige prøve at sætte øret til.
Kan se jeg har svaret på det en gang før ....

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... highlight=
Af jensn
hej
Har lige fået mit nye 50x10y hjem og oplever også støj bagfra - meget irreterende - ikke en konstant lyd som en blæser - har mistanke til strømforsyningen - lyden ændrer sig alt efter hvor meget lys der i billedet..jeg vil under alle omstændigheder prøve at få tv`et byttet - virkelig træls lyd!!!