Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

hej til alle her inde.
Jeg ved godt der er mange andre posts her inde omkring køb, men jeg kan ikke rigtig finde hoved og hale i det, så jeg håbede på at jeg kunne få noget personligt hjælp :)

Jeg skal ud og have et TV på ca. 40-42". Det skal helst være med full HD, da jeg primært vil bruge det til min PS3, så det skal helst også være et TV som er godt til denne. Jeg hæler mest til plasma, men det er kun efter hvad jeg har hørt
Jeg er ikke så meget inde i det med 50hz - 100hz og mange andre specs. så her håbede jeg kunne få noget hjælp.
Udover det må det også meget gerne være klar til det nye TV-signal.

På forhånd tak :)
Senest rettet af Nicker 19 aug 2009, 14:15, rettet i alt 1 gang.
Af Nicker
Jeg havde læst link 2 men efter at have læst 1. link synes jeg stadig ikke rigtig at jeg ved hvad jeg skal gå efter, jeg har forstået at man ikke direkte kan regne med specifikationerne, men hvad kan må så regne med? måske nogle eksempler :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kunne jo gå efter et af de TV vi anbefaler.
Af Nicker
Jeg har været inde og læse en 5-6 stykker :) men hvilket ville du anbefale, hvis det primært er til PS3 spil og BR film? :)
Af Ponduus
Umiddelbart vil jeg anbefale dig en X10 eller V10 alt efter dit budget. Ellers har LG også nogle udemærkede skærme i form af PS8000 eller PQ6000 - igen, alt efter dit budget.
Af Nicker
Panasonic serien ser ret god ud, er der nogle der har erfaring med dem, i forhold til shadow detail? for det ser ud til at der står, en del om, at de ikke er de bedste når det kommer til sort og mørke? og der hvor det skal stå er der ikke så meget lys? :)
Af Ponduus
vtviking skrev:Hvorfor ikke G10 ? :)
Også G10. Nu tog jeg bare de to yderligheder :)

Man skal bare være opmærksom på blu-ray afspilnings problemet det lider af.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nicker skrev: og der hvor det skal stå er der ikke så meget lys? :)
Jo mindre lys, des bedre. TV'et egner sig bedst til mørkere rum, så den oplevede shadow detail bliver ikke ringere af at du ikke har et lyst rum - det forholder sig stik modsat.
Af formand
Vil lige låne denne tråd, for at høre hvad i synes jeg skal købe, samme spg. som ovenstående, har desværre bare kun ca. 6000.-

tænker 37-42 tommer, men i har frit spil.
Af kasper1703
jeg har kikket på et samsung LED UE40B6000 eller skal jeg ofre flere penge på et UE40B6050 det skal bruges til ps3 og blu ray og normal dvd hvad er forskellen på de to modeller hvad anbefaler i
Af Ponduus
formand skrev:Vil lige låne denne tråd, for at høre hvad i synes jeg skal købe, samme spg. som ovenstående, har desværre bare kun ca. 6000.-

tænker 37-42 tommer, men i har frit spil.
Ta' et kig på X10 fra Panasonic.