Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bleze
Velbekomme :) Husk at prøve at finde nogle ca kalibrerings indstillinger til TV'et så du ikke kører med standard indstillinger
Af Ørum
Tak. Yakken her lige skrevet hvor jeg kan finde dem....
Af Makaus
bleze skrev:100 hz er en marketings ting, men hvis du føler for kunstigt indsatte billeder i det du ser, så go for it :) personligt slår jeg al billedbehandling fra som jeg kan komme i nærheden af.

Anden mulighed til under 5000 kr: http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... pid=429591
Vil godt bede dig om lige at tjekke et 50hz og et 100hz side-by-side, for det gjorde jeg idag til messe og der ER tydeligvis forskel!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, selvfølgelig er der forskel. Der er ikke dét der siges. Billeder bliver bare ikke bedre når der slås til.
Af Makaus
yakken: Billeder?

forklar
Af xcardman
På de fleste nye plasma kan man ikke slå 100hz fra mere, hvorfor skulle man også det.

100hz på plasma og lcd er ikke helt det samme.

Et lcd panal er langsomt af natur i forhold til plasma. En grund til man ser 100 og nu 200hz. disse systemer opfinder selv billederne og derfor kommer der regnefejl.

lidt grov

100hz plasma er pågrund af flimmer
100hz lcd er fordi de langsomme i i panoreringerne.
Af xcardman
På de fleste nye plasma kan man ikke slå 100hz fra mere, hvorfor skulle man også det.

100hz på plasma og lcd er ikke helt det samme.

Et lcd panal er langsomt af natur i forhold til plasma. En grund til man ser 100 og nu 200hz. disse systemer opfinder selv billederne og derfor kommer der regnefejl.

lidt grov

100hz plasma er pågrund af flimmer
100hz lcd er fordi de langsomme i i panoreringerne.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Makaus skrev:yakken: Billeder?
forklar
Billedet skulle der stå. Min iPhone har en tendens til, at skrive forkert ;)

Det er ikke for, at virke gnaven, men jeg orker altså ikke, at skulle forklare 100/200 Hz interpolationssystemerne en gang til. Det er forklaret i både vores artikler på forsiden, og her i forum utallige gange før. Den korte version er: Ja, billedet bliver mere flydende, men der introduceres en lang række regnefejl i billedet, som ved nærmere øjekast er ret ødelæggende for oplevelsen.
Af Makaus
yakken skrev:
Makaus skrev:yakken: Billeder?
forklar
Billedet skulle der stå. Min iPhone har en tendens til, at skrive forkert ;)

Det er ikke for, at virke gnaven, men jeg orker altså ikke, at skulle forklare 100/200 Hz interpolationssystemerne en gang til. Det er forklaret i både vores artikler på forsiden, og her i forum utallige gange før. Den korte version er: Ja, billedet bliver mere flydende, men der introduceres en lang række regnefejl i billedet, som ved nærmere øjekast er ret ødelæggende for oplevelsen.
Det skal jeg så ikke kunne sige, jeg så det jo bare på 2 Sony fjernsyne med samme film kørende - og det med 100Hz virkede langt bedre, så ved jeg ikke om det var "falske" billeder puttet ind i hvert 1,5 billede, men det så knald godt ud! istedet for al det slør -uden 50Hz