Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jumle
En hurtig afklaring...Jeg var under indtryk af at man med PIP og PAP funktionerne kunne få vist 2 kanaler, og med kanaler mener jeg her ikke nogle af de input kanaler tv´et har, men fx TV2 i det ene billede og TV3 i det andet.
Men, så vidt jeg kan tyde manualen og ellers selv prøve mig frem til så kan det kun lade sig gøre at få fx TV2 på det ene billede og så en af de 5 input (min xbox, DVD eller lign) kanaler på den anden. Kan det være rigtigt?

Jeg kan huske for et par år siden da en af mine kammerater fik nyt tv med PIP/PAP. Da sad vi nemlig og så 2 tv kanaler samtidigt...
Af ferrarimik
man kan vist kun visse et billed analog og det andet digitalt eller et input

jeg kan ihvertfald ikke lige finde ud af andet på mit pioneer tv
Af Jumle
Nej, det er også lidt det jeg frygter.
Af Kibsgaard
Det kan du kun hvis tv'et har 2 tunere og det findes stort set ikke mere. Har kun set det i et par set-top-bokse det sidste års tid. Eks. har Canal Digitals modtagerboks 2 HD-tunere. Philips kørte har også droppet deres dobbelt-tunere, nok pga. de nye allerede har 3 tunere(analog, dvb-t, dvb-s). Så det ville faktisk kræve 6 tunere hvis det skulle være fuldt understøttet :p Hvis ellers jeg har forstået det rigtigt =)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er korrekt forstået. For hvert vindue du vil se TV i, så kræves der en ekstra dedikeret tuner. Det kan ikke lade sig gøre på LX5090.
Af Jumle
Nej ok, præcist som jeg tænkte så. Godt at være helt sikker. Tak for svarene.
Af Niller53
Jumle skrev:Nej ok, præcist som jeg tænkte så. Godt at være helt sikker. Tak for svarene.
Jeg har stadigvæk min gl. video ( vhs ) sat til mit system og så virker pip og pap. har et sony tv..
Af TvHomer
Jeg kan altså også få pip og pap på mit pio med tv på det ene og dvd på det andet, men det er vist ikke så anvendeligt :-)