Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa!

Jeg er helt ny på jeres forum. Har læst reglerne, men beklager dog på forhånd hvis jeg gør noget imod disse!

Jeg står overfor et indkøb af et TV til mit værelse. Jeg har et budget på 4000-5000 kr. Da jeg ikke har særlig meget forstand på TV generelt er jeg utrolig bange for at gøre et dumt køb, eller bruge for mange penge på for lidt, så at sige.

Jeg har i forvejen 3 TV i kiggerten pt. Da jeg har en Zepto laptop, fandt jeg det nærliggende at studere deres TV sektion, og stødte dermed på Pantheon C32, som jeg synes ser ganske fint ud til 4000 kr. Jeg læste desuden anmeldelsen herinde, som jo egentligt sætter TV'et i et pænt lys ift. prisen.
Ud over dette har jeg også haft kig på Pantheon C42 (IKKE 100hz versionen), som jo lige er det stykke større, og i øjeblikket fås til 5000 kr.

Sidste mulighed jeg har overvejet er dette Philips 32PFL5604H, som jeg også synes ser udmærket ud. Fås til 4000 kr.

Da jeg, som sagt, ikke har særlig meget forstand på TV generelt, er jeg meget i tvivl om, hvad der af disse tre muligheder er det bedste køb - og om det er værd at kaste 1000 kr. ekstra efter de 10 ekstra tommer samt den fulde HD opløsning på 42''.

Nogen som har tid til at give mig et lille klarsyn? :)

På forhånd tak for hjælpen!
Af Kibsgaard
Hej =)

5604 har også full HD, som jeg personligt synes er lidt spild når det kun er 32". Så skal du hellere købe 5404 der er magen til bare uden full hd. Dog synes jeg 5'er serien fra Philips er lidt mørke i billedet. Kontrasten er fin osv. men synes generelt bare billedet er en smule underbelyst.

Det nye Pantheon C32 ved jeg ikke så meget om, men det lyder som et rigtigt fedt fjernsyn og synes deres nye optagefunktioner lyder brugbart.

Samsung LE32B455 til ca. samme pris vil jeg foreslå dig også at kigge lidt på. Synes der er et bedre billede på det end på Philips 5404. Men ved som sagt ikke hvordan billedet på Zeptos er.
Af Kratz
Du bør ikke glemme Sony 32V5500.
Det ville nok være mit valg i denne størrelse og prisleje.