Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ørum
Hejsa allesammen.

Vi er ved at overveje at udskifte den gamle sony kasse, 29" til noget lidt nyere.... Og jeg har fået kig på Samsung LE37B535. Jeg kan se at den kun er 50 Hz(har læst i afsnittet om køb af nyt fjernsyn), gør det noget? Det skal bruges i vores stue, hvor vi har Energimidt bredbånds tv. Har også ps2, wii og dvd. Men ikke planer om blue ray osv..... Mit budget er på 5000 kroner, og er ret vild med Samsung(vores vaskemaskine fra Samsung har de samme lyde som et Samsung TV, altså når man slukker og tænder :) )

Håber på nogle gode og velmente råd fra Jer derude.

Hilsen Ørum
Af Ørum
Ok, tak. Kan se at den der Panasonic er Plasma. Nu har jeg jo desperat forsøgt at sætte mig ind i LCD det sidste stykke tid. Og rent geografisk er jeg lidt langt fra den...... Men da jeg også skal bruge en bærbar til min kone regner jeg med at kunne "handle" lidt mere i en fysisk butik i nærheden...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I vores sektion for fokusartikler på forsiden kan du læse om LCD vs. plasma.
Af Ørum
Jo tak, det har jeg lige gjort. Men det gør mig jo ikke klogere på om den ene har et bedre billede end den anden.... Men plasma lyder nu også tiltalende....
Af bleze
uden at have sammenlignet de 2 tv fysisk vil jeg putte penge på at panasonic'en er bedst over hele linien (måske pånær design som de ikke gør specielt godt men det er mindre vigtigt for mig)
Af matv88
Har selv haft et samsung 50hz, hvilket rent ud sagt var forfærdeligt (slør, kunstigt billedet etc.) snakker om M87.

Skiftede senere til PX80 som nu er skiftet til en Panasonic X10. Begge fremragende tv.
Vil til en hver tid vælge Panasonic'en.
Af Ørum
Ok. Kan se at der faktisk befinder sig sådan en her Panasonic TX-P37C10Y i vores lokale radioforretning. Er det en storebror til den anden model? Og den kan jeg få til ca 5500....
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Sløret på M87 skyldes ikke de 50 Hz opdatering. TV'et er bare ikke hurtigt i almindelighed.
Af Ørum
Lige en ting mere.... Vore stue har et MEGET stort vinduesparti mod syd, og der kommer derfor en del lys ind i stuen..... Men fjernsynet kommer til at stå op mod vinduet, dvs at vi kigger mod lyset. Vil det påvirke noget på et Plasma tv?
Af stroem
Hej. Har netop selv tilsluttet miit nye samsung 37 b535 og er ganske tilfreds med billedet. Skal selvfølgelig justeres en smule for optimal billedkvalitet. Havde selv kig på flere dyrere mærker og modeller, men besluttede efter grundigt forarbejde at købe samsung.Har ikke brug for en masse fancy specs. Har absolut ikke fortrudt. Det er glimrende til mit brug.. Fik forøvrigt mit fra komplett.dk til ca 5500 kr. Bestilte den ene dag, og hentede den næste. Super hurtigt :)
Af bleze
Ørum skrev:Lige en ting mere.... Vore stue har et MEGET stort vinduesparti mod syd, og der kommer derfor en del lys ind i stuen..... Men fjernsynet kommer til at stå op mod vinduet, dvs at vi kigger mod lyset. Vil det påvirke noget på et Plasma tv?
teoretisk er lcd nok lidt bedre til store lys indfald men det betyder jo ikke at man intet kan se på en plasma. personligt ser jeg mest tv om aftenen og om vinteren så der betyder vinduer mindre (har også stort lys indfald fra vest gennem store ruder). jeg vil ikke gå på kompromis med alle de ting jeg synes er galt med lcd technologien pga sådan en lille ting
Af Ørum
Jeg vil allerførst sige tak for de mange hurtige svar. Har før skrevet på andre fora om andre ting, og er blot blevet svinet til fordi spørgsmålet hører under den forkerte kategori eller fordi det før er blevet stillet..... Det her virker sku. Har besluttet mig for at køre forbi den lokale Panasonic pusher på fredag og kigge lidt på sagerne. Og så må jeg jo se om han er til at brække armen på.......
Af Ørum
Har lige talt med mit lokale Panasonic center, Nermi i Tjørring ved Herning. Og han har lige tilbudt mig at få et tv på prøve. Det kalder jeg sku service. På fredag præcis klokken 13 indfinder jeg mig hos ham.....