Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hjkp
Hej, jeg står og vakler imellem en 2407w el 2 2007w. Skærmen skal bruges til vidio/billed redigering samt alm pc-arbejde, ikke til spil bortset fra MS Flight Sim. Er der et godt bud på en løsning ? Jeg var ellers meget tæt på Samsung 215W men er kommet meget i tvivl.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg ville stadig mene at 2407 er det bedste bud i den sammenhæng. Du får et godt stort areal at arbejde på.
Af hjkp
Ok men hvordan med grafikkort på så stor en skærm ? Skærmen kommer til at køre over switch, tilsluttet 4 pcèr, hvor det mindste kort er et Radeon 9600xt, de øvrige er Nvidia 6800 xl
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Dvs. du kører VGA på alle maskinerne eller har du en DVI switch?

Alle kortene burde kunne trække 1920x1200 og især i VGA, men i så høje opløsninger kan du jo risikere at du får et uskarpt billede over VGA...
Af hjkp
Tak for info. PT bruger jeg en analog switch men skifter til digital. Valget for mig står nu imellem Dell 2007FPW og Samsung 215W ! Hvis nu prisen på disse 2 er underordnet, hvor stor er forskellen da ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er to forskellige paneler der sidder i de to skærme. 215TW har et S-PVA panel og 2007FPW bruger S-IPS. S-PVA har typisk en dybere sort og en højere kontrast, men til gengæld er farverne ikke helt så gode når man sidder lige foran skærmen som et S-IPS panel er.

Du går ikke galt i byen med nogen af dem. Men du har vel set at Dell 2007FP (ikke wide) er på tilbud på Dells egen side til kun 3500 kr. hvilket er 300 kr. billigere end fælleskøbet? Hvis widescreen ikke spiller den store rolle for dig, så ville jeg hoppe på den vogn i stedet.
Af itjan
yakken skrev:Det er to forskellige paneler der sidder i de to skærme. 215TW har et S-PVA panel og 2007FPW bruger S-IPS. S-PVA har typisk en dybere sort og en højere kontrast, men til gengæld er farverne ikke helt så gode når man sidder lige foran skærmen som et S-IPS panel er.
Hvordan er forskellen så i spil?