Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Lakerol
Hey jeg skal have mig et nyt tv og jeg er lidt i tvivl om hvilket et jeg skal købe. tv'et skal bruges til at se dvd film og analogt tv på, derudover skal jeg også bruge det til min xbox 360.
Jeg har kigget lidt på sony's w5500, philips 8404 og philips 9604.
Jeg har set sony's og phillips 8404 i butikkerne, men kun hvor de har afspillet blue-ray hvilket jeg nok ikke kommer til bruge. Tænkte derfor på om der var nogen som havde erfaringer med brug af analogt tv og tilslutning af konsoler på nogen af skærmene?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
W5500 er anmeldt her på siden - også sammen med en PS3.
Af Kibsgaard
Har selv 8404 og kører med digital tv over antenne. Billedoptimering er i top og det giver et super godt billede selvom det ikke er HD. Har ikke prøvet analog-tv, men vil tro at det er ligeså god kvalitet hvis ellers antennekablet er i orden og uden støj.
W5500 er også et rigtigt godt fjernsyn, men personligt synes jeg ikke det har en ligeså god billeoptimering på et standard signal.
Af Lakerol
Tak for svarene.
Jeg er nu næsten sikker på at jeg køber mig en philips skærm. Jeg tilslutter nok ikke andre højtalere til og har hørt at lyden på philips tv skulle være i top, og så kan jeg også bedst lide deres design.
Jeg er dog lidt i tvivl om jeg skal købe 8404 eller om det er pengene værd at invistere i et 9604. Jeg har desværre ikke fundet en butik hvor de fremviser 9604, jeg har kun kunne se at det har klaret sig godt i de forskellige reviews. Er der nogen herinde der har set et 9604, som kan udtale sig om billedkvaliteten?