Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af AndersDavidsen
Hej.

Jeg studsede lidt over elgigantens tilbud på et v5500 til 5000kr og når jeg så sammenligner det med W5500 så kan jeg umiddelbart kun se at v5500 mangler 100hz i forhold til W5500.

Det korte af det lange er så at jeg gerne vil vide om forskellen på disse to fjernsyn er så stor.

Man skal have in mente at jeg er på SU og fritidsjob, så derfor betaler jeg ikke 2000kr ekstra for ingenting.
Af AndersDavidsen
Jeg glemte i øvrigt lige at spørge om I mener det kan betale sig at skifte mit nuværende samsung ps42a416 ud med sådan et sony.
Af Zubuu
Hej

Jeg har lige købt v5500 i Bilka til 4999. Jeg har set w5500 og v5500 ved siden af hinanden og mener ikke at 100 hz var det værd. Det er selvfølgelig min mening og kan godt være du er mere kræsen end mig.

Jeg vil anbefale dig at tage i en butik og se om du kan sammenligne de to skærme. Det er klart det bedste, så kan du selv vurdere. Det skal dog siges da jeg så de to skærme at ved sd signal og til dels ved digital signal var W5500 en anelse bedre ved hurtige bevægelser. Dog kunne jeg på ingen måde se forskel på HD materiale. Men spørg i butikken om du kan få lov at se lidt af hvert.

Dit tillægsspørgsmål kan jeg desværre ikke svare på da jeg ikke kender skærmen.
Af AndersDavidsen
Det lyder jo godt :) jeg har ikke råd til at være super kræsen, så jeg tror vi ser på det med nogenlunde ens øjne.
Af willypedersen
AndersDavidsen skrev:Hej.

Jeg studsede lidt over elgigantens tilbud på et v5500 til 5000kr og når jeg så sammenligner det med W5500 så kan jeg umiddelbart kun se at v5500 mangler 100hz i forhold til W5500.

Det korte af det lange er så at jeg gerne vil vide om forskellen på disse to fjernsyn er så stor.

Man skal have in mente at jeg er på SU og fritidsjob, så derfor betaler jeg ikke 2000kr ekstra for ingenting.
Jeg har lige købt 40w5500 for 7137 kr. og fortryder da jeg alligevel, og som alle sagde man ville, slog 100hz delen fra. Selv om alle siger at lige dette tv har den bedste 100hz på market. Så køb du bare dit v5500 men lad være med at købe det i 40" for det bliver alt for stort hvis du ser analog. Jeg har en aftale med forratningenm, at jeg skal have det byttet til en 37" Min stue er 4 x 4 m og jeg synes billedet er al for uskarpt. Så du advaret.......
Af caddy
Jeg har et w5500 hvor slår man 100HZ fra og til henne..?
Kan man fryse billedet ved at trykke på en knap som man kan på nogle tv´er..?

MVH
Af AndersDavidsen
Billedkvaliteten ved analoge signaler har også været en af mine bekymringer, da jeg har vænnet mig til et godt billede her med plasma, men jeg får nok alligevel snart digitale kanaler. Har du erfaringer med billedet der?
Af Zap
Jeg har set V5500 og W5500 ved siden af hinanden i 40". Det var under tour de france - tv2 signal - hvor der kørte en rulletekst nederst i billedet. Ingen tvivl om at W var langt bedre til at håndtere bevægelsen. Jeg ved dog ikke om det var analog eller digital signal. Jeg var egentlig klar til at købe V men efter dette regner jeg nu med at købe W.
Af mcpeter
Mit råd:
Vælg 40W5500 og ikke 40V5500. I hvert fald hvis du ser sport.

De 2000 kr ekstra er godt givet ud.

Og jeg forstår faktisk ikke dem der slår motion control fra. Jeg har set både film og netop nu en masse atletik fra bl.a. Eurosport og Eurosport HD på begge TV.

På 40W5500 sætter jeg motioncontrol på standard og oplevelsen bliver meget bedre. Selv om 100 Hz er "snyd" så er Sony gode til at snyde.

Det er blot min mening efter 14 dage hvor jeg har kigget på begge TV og nu glæder mig over at have brugt ca 7200 kr på et TV der efter min mening er klasser bedre end de andre LCD-TV i samme prisklasse jeg har set på.

Og jeg har ingen problemer med "backlight bleeding". Sort er så sort som det er muligt med LCD-teknik (og på hele skærmen).