Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Wendigo
Håber ikke det gør noget jeg opretter en ny tråd. Men det er mest fordi grundet overskriften vil passe bedre hertil.

Jeg oprettede for et stykke tid siden en tråd som hed noget ala "37' max 10.000kr"

Og efter mig og min far var ude og kigge live på nogle 37'er, blev vi enige om at det er alt for småt. Vi blev enige om enten en 40' eller 42'.
Jeg har godt kigget på "købsanbefalinger herinde" Men er den opdateret med alle de nye 40' - 42' som er kommet frem i dag?

Vores krav:
-max 10.000kr
-mpeg4
-hdmi udgang
-lav ms
-høj kontrastforhold
-skarpt billed

Hvad vi ikke behøver:
-Det der backlight hvor det sender farver ud bagpå fx en væg

Vi vil meget gerne høre om de bedste i både 40' og 42' klassen som i kender til.
Jeg har sikkert glemt noget, men det vil blive tilføjet senere.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vores liste er opdateret d. 4. august, præcis som der står i starten af artiklen. Den indeholder de TV vi anbefaler i øjeblikket.
Af kaufuss
Jeg har lige købt LG 42PQ6000 hos Cinemagic for 5.500,- Leveret til døren.
Jeg er ikke entutiast men ganske almindelig TV kigger, og dette TV lever fuldt op til mine krav. Det er kun HD men hvis man skal stole på de der har forstand på disse ting, kan man ikke se forskel før skærmen er mindst 50". Brug de resterende penge på en blue-ray afspiller i stedet.
Jeg har ikke oplevet retention eller burn-in overhovedet. Jeg har brugt tv'et normalt fra dag et. Det bliver kun brugt til tv og DVD. Spørg mig ikke om tekniske ting, for jeg er stået af.
Så hvis i ikke er pixel-entutiaster er dette et bud. Og så ser det godt ud på væggen.
Hilsen Kaufuss
Af Wendigo
yakken: Ja, men der er jo næsten ikke noget ordentligt 40'er i jeres test. De har jo alle en eller anden form for teknologisk ulempe.

Sony 40Z4500: De 200hz giver ikke mere + shadow detail.

Samsung 40A866: dårligt 100hz. Så er det udelukket.

Sony 40X4500: Koster ca. 14.000kr. Det gider vi ikke at bruge penge på.

Sony 40W5500: Rødeligt skær i farver og baggrundsbelysning.

Derfor ville jeg gerne høre fra folk som har ANDRE 40'er og som ikke er med i jeres købsanbefalinger.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du har jo sorteret alle de andre plasma-skærme fra på forhånd. Du spurgte om listen var opdateret med nye TV. Ja, det er den, men hvis du ikke finder de nyeste på listen, så er det fordi vi ikke anbefaler dem...

Læg desuden mærke til at et TV ikke har HDMI-udgange - kun indgange.

Hvis du på forhånd har sorteret skærme uden fungerende 100 Hz system fra, så kan du kun vælge Sony-skærme. Så enkelt er det. Hvorfor vil du have det i det hele taget?