Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lysan
Jeg prøvede først en Pana X10Y - billedet var fint nok, betjeningen god osv., men tvivlen nagede pga. bl.a. kedeligt/billigt design og USB-muligheden. Besluttede så at prøve en LG PQ6000, der nu har kørt et par dage.
Nogle forhold irriterer mig, hvorfor jeg vil høre til andres erfaringer med skærmen:

1. Manualen synes at være 'maskinoversat' og er umiddelbart tynd og utilstrækkelig. Pana's var noget bedre synes jeg.
2. TV'et vælger ikke automatisk bedste format, eksempelvis når der sendes 4:3 udsendelser - dem er der stadig mange af. Hvis jeg med Ratio-knappen vælger 4:3 har jeg fede grå bjælker i siden - kan de ikke vælges at være sorte?
3. Jeg bruger DVB-T og har på AV1 en satbox og AV2 en DVD-afsp. TV'et vil partout starte på AV2, blot fordi DVD'en ikke er slukket på Power-knappen, men står standby. Synes TV'et i det mindste kunne starte på sidst brugte indgang. Har man ingen indflydelse på dette?
4. DVB-T følsomhed. Vi bor et lidt kritisk sted i Midtjyll., men har aldrig haft problemer med Hedensted-signalerne taget på en billig STB. Med LG'en har vi pludselig udfald ind imellem. Har nogen erfaringer med TV'ets tuner-følsomhed?

Andet kommer sikkert til. Synes ikke mit TV-valg har fjernet tvivlen.

Pf. tak
Af marcjj
Øv, ingen der gider svare... jeg er også selv en smule irriteret over, at 4:3 ser lidt underligt ud når det skaleres op i 16:9, men da jeg ihvertfald ikke gider sidde og kigge tv med de grå bjælker er det jo ligesom den eneste mulighed?