Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af khl
Hej med jer,

Min viden omkring HDMI er begrænset, har jeg lige erfaret...

Jeg har netop købt et samsung LE32B535 tv med HDMI indgange.
Jeg har en Thomson DTH8550E HD optager med SCART og HDMI udgang.
Jeg var så i den naive tro at jeg blot ved at skifte fra SCART til HDMI ville kunne få et meget bedre signal fra Thomson til Samsung, men nej... Intet signal skriver mit nye TV.. når jeg opdaterer min HDMI indgang

Hvad gør jeg forkert, skal jeg indstille noget på min THOMSOn, eller på mit nye TV..
Thomson er ca 3 år gammel

Håber på lidt experthjælp fra jer.

De bedste hilsener

kHL
Af RogueAgent
På nogen afspillere skal man ind i setup menuen og aktivere HDMI udgangen før der er "hul" igennem - har du gjort det..?

Ellers kan du bevæge dig ud i diverse udelukkelsesmetoder, for at prøve at finde ud af hvor fejlen evt. kan ligge:

1) Prøv et andet hdmi kabel
2)Tag afspilleren med over til en ven med en fladskærm, og se om der kan komme billede på dér.
3) Lån en anden afspiller og se om du kan få billede på dit tv via hdmi.
Af khl
Min Harddisk recorder(Thomson 8550E) har været til test, den viser menuen på andre tv, men når jeg sætter den på mit nye Samsung LE32B535 tv siger den intet signal... TVet er blevet ombyttet, jeg har prøvet med to forskellige kabler... intet signal
Er der nogen der har bare et lille bud på hvad der er galt..
Af khl
.... Ved nogen i dette forum, om der bare ER nogle apparater der bare ikke kan sammen... jeg er ved at blive vanvittig.
Hos Samsung siger en supportmedarbejder at han ikke ved hvad der er galt, kun at de ikke kan "snakke" sammen.... MEN den virker jo på et andet Samsung TV...

Hos AV-Connections, der hvor jeg har købt kablet, der mener de at Samsung nogle gange har svært ved at "snakke sammen" med ældre modeller (hardware ;0) )

Hos Føtex, hvor TV´et er købt fik jeg det ombyttet, uden nogle problemer, selvom de har testet det og det fungerer med andre enheder end lige Thomson.. Fin fin service iøvrigt.

KHL