Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg vil anbefale dig at finde en skærm, der er i stand til at vise sorte bjælker i siderne, for det ER slemt at se 4:3 format strukket til 16:9.

Vær OBS på at skærmens opløsning i 16:9 format er nyt indenfor EDB, hvor 16:10 har været det gængse bredformat hidtil. Du vil derfor få problemer med ældre spil, som ikke kan fylde skærmen helt ud, selvom de måske understøtter bredformat - det vil nemlig være 1920x1200 de kører i.

Hvis jeg var dig, ville jeg finde en skærm der kørte med denne opløsning i stedet.
Af sokken
kan du anbefale nogle skærme der kan det.. det skal mindst være en 24 tommer og max 2500 kr
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I forbindelse med opløsningen er den bedre ja, men om den er bedre generelt kan jeg ikke svare på. Den er jo 2" større og koster mere end 2500 kr.

Her er en liste fra EDBpriser, der matcher dine kriterier. Som du kan se, så er der ikke mange skærme på listen:
http://www.edbpriser.dk/Search/Products ... xpand=Full
Af sokken
jeg har også kigget meget på samsung 240t som er på den liste du har fundet men har læst at der er mange der har problemer med en hyletone så det afskrækker mig lidt ved at købe den
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, Samsung er begyndt at være lidt sløsede med deres kvalitet, så det problem er desværre en del af risikoen. Du kunne jo se på LGs model på den liste.
Af sokken
efter jeg har kigget lidt på det så det bliver det LG .. den er vist god nok..

tak for hjælpen