Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Imze
Hej eksperter..

Jeg har langt om længe besluttet mig for, at købe et fladskærms-tv. Mit budget ligger på ca. 5000 kr. Jeg har læst en del her på Forummet og diverse testsites (herunder flatpanels, selvfølgelig!).

Jeg kan umiddelbart se at Panasonic TX-P42X10(Y) er det mest anbefalede fladskærms-tv i denne prisklasse, så jeg er 99% sikker på at det bliver TVet, som skal pryde mit værelse :)

Jeg har dog et par spørgsmål, som jeg gerne vil have afklaret inden købet:

1. Jeg kan se på diverse netsites, at der findes to modeller TX-P??X10 og TX-P??X10Y. Jeg har tjekket lidt og fundet ud af, at forskellen ligger i hvilket marked tv'et er henvendt til - og prisen er lidt lavere på modellen uden Y til sidst. Spørgsmålet er så: Gør det nogen forskel om TVet er henvendt til det nordiske marked eller et andet marked?

2. Derudover så har jeg lagt mærke til, at dette TV er HD-ready. Vil det være bedre at investerer i et Full-HD TV, eller gør det ikke den store forskel?

3. Endelig, så har jeg det sidste spørgsmål.Er det nogle fordele (billedkvalitet osv) ved at vælge en 42" skærm fremfor en 37" skærm, udover TVet selvfølgelig er større?

Med håb på svar.

Mvh.
Kasper Imer :)
Af vtviking
1. Så vidt jeg ved så betyder Yet til sidst som du selv kommer ind på at det er til det nordiske marked og du derfor har fuld panasonic service.
Køb altid et produkt for det nordiske marked.

2. ifølge mange her inde vil det ikke være den store forskel på hvad du giver den selvom det ikke er fuld HD..
Find evt. en butik der kan vise blueray for dig på netop det TV.

3.
Tror bare skærmen bliver større :)

Det var lige mine bud ud fra hvad jeg har læst mig ør i hovedet af de sidste par uger :p