Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kfp
Kan I give en pejling på hvilket tv er bedst i 37" eller 40". Alle skriver om 42 eller flere tommer.Så derfor denne forespørgsel.

Jeg skal både bruge Tv'et til alm. programmer, lidt PS3, se dvd film på den, og kun nogen gange Blu Ray film.
prisområder er vel. 8-12000 kr.

på forhånd tak.
:s
Af Mons
Panasonic TX-P37X10Y

Kan erhverves for en 5 - 6000

Bedre skærm fås ikke i 37" segmentet..
Af kfp
Har set at nogle mener at lyden ikke er god i tv'et? Hvilken størrelse vil du/I anbefale til en afstand på ca. 3,2 meter - er 37", 40" eller 42" den rette størrelse?
Af BrianH
kfp skrev:Har set at nogle mener at lyden ikke er god i tv'et? Hvilken størrelse vil du/I anbefale til en afstand på ca. 3,2 meter - er 37", 40" eller 42" den rette størrelse?
Lyden er ok, men køb eksterne højttalere...

42" er ideelt, men det vil du jo ikke have, og kender allerede en masse til, da alle skriver om den størrelse :)
Af Mons
:D

Ja - 42" er den rette størrelse af dem du nævner til den pågældende siddeafstand!
Af kfp
Ok 42" eller måske 40" vil kunne gå - jeg er varm på plasma, men mærket er jeg ikke sikker på. Har set forbrugerbladet "Tænk og Test" test af fladskærme, hvor Sony ligger højt - er det rigtig. Husk jeg har ikke et fast beløb, men kan holde til prisklasse 10-12.000, hvis det er det der kræves for at erhverve sig et godt tv i mange år frem.

Tak for jeres inputs :o
Af kfp
Tak for feed-back.

Jeg har være ude at se på Panasonic i 42" - f.eks. TX-42GA11 eller evt. SONY KDL40EX1 40". Hvilken kan anbefales?
Af Supergris
Sony laver ikke længere plasmaer, så svaret giver vel sig selv???
Af kfp
Jeg bliver i plasma, men hvilket af følgende modeller vil I vælge?:
TX-42GA11
TXP42V10
TXP42X10
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kommer an på dit behov. Det er jo ikke just TV i samme prisklasse du har på din liste.

Køb den du har råd til. De bliver bedre og bedre med prisen. Den danske model af G-serien hedder dog G10E og ikke GA11.
Af kfp
Jeg skal både bruge Tv'et til alm. programmer, lidt PS3, se Blu Ray film.
prisområder er vel. 10-12000 kr.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
V10 er ubetinget den bedste af modellerne, men X10 er stadig et godt TV, selvom det er det dårligste af de tre. Til dit brug kan alle tre fint benyttes, så det må være op til din pengepung, og dine kræsne øjne.

Vi har testet alle tre modeller her på siden, så du kan finde en vurdering af dem hver især i vores testsektion.
Af kfp
Tak for besvarelser til alle :) Nu må jeg ud og kikke lidt på disse modeller -