Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af a.dalegaard
Hej

Jeg skal have forbundet min pc med mit tv (42PX80).

Der er lige under 20 meter i mellem.

Skal jeg bare trække 20m kabel, og hvilken kvalitet skal det være?
Eller skal jeg trække 2*10m og sætte en booster imellem?

Skal også have trukket noget lyd med. Er der noget jeg skal være opmærksom på her?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kommer an på hvilken opløsning du vil køre. Hvis du vil sende et fuld HD signal, og lade PX80 nedskalere, så skal kablet være i RET god kvalitet. Hvis du kan nøjes med et mindre HD format, så kan du også spare lidt på kablet. Kig evt. på www.av-cables.dk

Mht. lyden, så kan du jo føre lyd med i HDMI, men kun hvis dit grafikkort understøtter det. Ellers må du trække det ud af minijack-stikket bagpå dit lydkort og føre det over i et phono L/R kabel.
Af a.dalegaard
yakken skrev:Det kommer an på hvilken opløsning du vil køre. Hvis du vil sende et fuld HD signal, og lade PX80 nedskalere, så skal kablet være i RET god kvalitet. Hvis du kan nøjes med et mindre HD format, så kan du også spare lidt på kablet. Kig evt. på www.av-cables.dk

Mht. lyden, så kan du jo føre lyd med i HDMI, men kun hvis dit grafikkort understøtter det. Ellers må du trække det ud af minijack-stikket bagpå dit lydkort og føre det over i et phono L/R kabel.
Tusind tak for svaret!

Når du skriver ret god kvalitet, hvad mener du så præcist? Kan du linke til et egnet kabel? Jeg kan vel ligeså godt gøre det ordentligt når jeg først er igang! :)Det med boosteren skal jeg bare droppe?

Synes jeg kunne læse mig frem til at PX80 kun understøttede Hdmi 1.2 hvilket ikke understøtter lyd. Må indrømme at jeg er helt blank. Hvis det gør nogen forskel så har jeg et 7900GT gfx, og udover lyd til tvet skal jeg bare have et sæt pc-højtalere til at stå ved fjernsynet. Ingen forstærker.

Tak for hjælpen!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Selvfølgelig er der lyd i HDMI 1.2. Også på PX80. Dit grafikkort har dog ikke lyd, så vidt jeg husker.

På Av-cables kan du se hvilken opløsning kablerne er certificerede til. Du skal have et der kan trække 720p ved 20 m kabeltræk. Og så skal du holde dig til 720p-opløsninger når du sender billedet fra din PC.