Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Carsten appel
Nogen der kender dette tv. Det er jo billigt i Hifiklubben for tiden, sammen med en højttaler. Så har købt det inkl. forstærker og to minipods. Vil gerne have noget der er godt til et lille lejlighedsværelse. Kiggede længe, og foretrak billedet på denne skærm.
Jeg vil gerne være sikker i min sag når jeg henter tv'et, så sig endelig frem.

vh
Carsten
Af Mons
Nu lyder det jo til at du allerede har bestemt dig - og så er det vel egentlig ligemeget hvad andre mener om dit valg..

Men synes da bestemt at det var en af de bedre LCD skærme, da jeg kiggede efter nyt tv i starten af året. Og den var da også med i mine overvejelser - helt frem til at valget definitivt faldt på plasma - og her blev det til Panasonic TX-P42X10 - som efter min mening er den bedste skærm - i dette prissegment..

Hvis du ikke har set det endnu - er der tests af de to omtalte skærme her på sitet - se evt. her og her
Af Carsten appel
Undskyld jeg sådan opretter dobbelt tråd.. Men jeg syntes ikke rigtig den var omtalt på siden.. har også søgt meget på technisats skærme, men synes ikke jeg kan finde den eksakte model..
nogen der ved, om den understøtter 24p, og hvor vigtigt det er i forhold til en allround pc/mediecenter/tv skærm?
grunden til det ikke blev plasma er, at jeg vil tilslutte computer og playstation en del af tiden også..
Af Mons
Hrmm.. for det første - ingen grund til at undskylde - vi skal jo alle kunne være her..

For det andet - plasma og stillbilleder (pc brug) er der skrevet rigtig meget om - og i hvertfald for panasonics vedkommende er der ikke længere grund til at frygte burn-in - heller ikke ved lange spil-sceancer. Glemmer du derimod at slukke for din pc og plasmaskærm - og ta'r på forlænget weekend - ja, så er der måske et problem..
Summa summarum - ikke noget at bekymre sig om..
Læs selv mere om retention og burn-in her på siden..