Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af rudib
Hej.

Jeg har nu bestilt en panasonic 42V10 samt surround anlæg SC-BT200.

Jeg har meldt mig ind i club panasonic for at få de 30mdr garanti, samt besluttet mig for at købe hos et panasonic center for at have den total pixel garanti:

"0-pixel fejl GARANTI

Panasonic fladskærme er i højeste kvalitet.

Som Panasonic Centre har vi mange års erfaring og tør derfor som de første i markedet godt give dig en 100 % 0-pixelfejl garanti i hele garantiperioden! Dette gælder både Plasma og LCD tv fra Panasonic.

Ikke noget med at nogle typer pixelfejl ikke er dækket. Du kan derfor være helt tryg, når du vælger at købe en Panasonic fladskærm – så længe du køber den hos dit lokal Panasonic Center! "

Men jeg blev til min overraskelse fortalt af ekspedienten, at panasonic dk, har instrueret peronalet i deres panasoniccentre, at de ikke længere må sælge deres skærme med denne garanti.

"jeg har dog vedholdt mit køb selv af den grund, skærmen er for fed"

Er der nogen der ved noget om panasonics aktuelt gældende garanti ordninger?
Jeg har svært ved at finde noget om det på nettet udover det ovenstående som er pasted ind fra panasoniccenter.dk, som tydeligt ikke er opdateret ::l

Jeg har ikke kontaktet Panasonic dk endnu, men har også villet informere brugerne på flatpanels.dk om den ændring jeg er blevet informeret om.

Mvh.
Rudi
Af danji
Sidst jeg hørte var at de ændrede garantien fra 0-pixelfejl til at alle tre farver skulle være døde i en enkelt pixel.

Jeg ledte efter en G10 i foråret, og tjekkede for pixelfejl med et helt rødt, grønt og blåt billede på et SD kort. Det gør det nemt lige at tjekke TV'et. Efter at have prøvet lykken hos elgiganten med to fjernsyn (den sidste en demo model med 0 fejl, men for meget støj) så tog jeg til et panasonic center. Her testede jeg fire G10 skærme i butikken, og alle havde pixelfejl.

Jeg ventede på V10 i håb om det blev bedre, men ak, de har også pixelfejl i stor grad. Testede tre og alle havde pixelfejl. Men ingen af dem havde alle tre farver døde i en enkelt pixel. Forhandleren blev naturligvis noget bekymret over club panasonic's pixelgaranti og gik derfor videre med sagen, hvilket resulterede i at det kun var helt døde pixels der forblev dækket. Om de har helt fjernet pixelgaranti ved jeg ikke.

Panasonic selv har en pixelgaranti, men det er noget med helt død pixel i midten af skærmen (50% i hver retning fra midten af skærmen). Udenfor området tillades et par stykker.

Jeg stillede mig i øvrigt tilfreds med en V10 med to døde subpixels, da de var blå og tæt på kanten. Forhandleren bruger nu mine billeder til at tjekke alle skærme, og da jeg endelig havde købt min V10'er, nævnte han at den eneste panasonic han hanvde fundet uden pixelfejl var hans G10 demo. Alle andre havde døde (sub) pixels. Men det er jo et fandens godt TV, så det er mest et psykisk problem. De spottes næppe under almindeligt brug.