Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af vtviking
Jeg bestilte igår hos Cinemagic et LG 47LH7000 efter en lille chat med Cinemagic og mail med LG, hvor jeg fik at vide at TVet var med DVB-C med MPEG4 tuner. Det var alle LH modeller. Selvom ingen af hjemmesiderne fortæller det.
Nå men jeg får TVet hjem og til min store forundring er samlemanualen på engelsk og der står godt nok noget om freeview på kassen. Tænkte det er nok bare standart for de ting hos LG.
Vi får så TVet op af kassen, får den monteret og sat hen på plads. Da jeg så vil til at smide strøm til ser jeg til min store forskrækkelse at det slet ikke er et dansk/nordisk strømstik.
Burde Cinemagic ikke fortælle det på deres hjemmeside hvilke produkter der er fra udlandet ? De sagde i chatten at det var dansk/nordisk de TV de havde.
Så mit spørgsmål: er der UK stik i alle nordiske LG produkter så man er tvunget til at købe omformer og kan man så regne med at der er de rigtige tuner i ? Der står ikke noget hverken på TV, manual eller kasse..
Kan leve med en omformer men jeg bliver sku gal hvis det ikke indeholder features som lovet.

Bør jeg bare kontakte Cinemagic og forklare dem det og så plejer de at sige "det ordner vi" ?
Senest rettet af vtviking 13 aug 2009, 19:20, rettet i alt 1 gang.
Af Blitz24
vtviking skrev:Jeg bestilte igår hos Cinemagic et LG 47LH7000 efter en lille chat med Cinemagic og mail med LG, hvor jeg fik at vide at TVet var med DVB-C med MPEG4 tuner. Det var alle LH modeller. Selvom ingen af hjemmesiderne fortæller det.
Nå men jeg får TVet hjem og til min store forundring er samlemanualen på engelsk og der står godt nok noget om freeview på kassen. Tænkte det er nok bare standart for de ting hos LG.
Vi får så TVet op af kassen, får den monteret og sat hen på plads. Da jeg så vil til at smide strøm til ser jeg til min store forskrækkelse at det slet ikke er et dansk/nordisk strømstik.
Burde Cinemagic ikke fortælle det på deres hjemmeside hvilke produkter der er fra udlandet ? De sagde i chatten at det var dansk/nordisk de TV de havde.
Så mit spørgsmål: er der UK stik i alle nordiske LG produkter så man er tvunget til at købe omformer og kan man så regne med at der er de rigtige tuner i ? Der står ikke noget hverken på TV, manual eller kasse..
Kan leve med en omformer men jeg bliver sku gal hvis det ikke indeholder features som lovet.

Bør jeg bare kontakte Cinemagic og forklare dem det og så plejer de at sige "det ordner vi" ?

Jeg købte en Sony blu-ray afspiller hos dem,
og den var uden Engelsk, Dansk eller Svensk brusanvisning. De sagde produktet var dansk.
Bryder mig ikke om blive løjet over for, og
de skal ikke regne med jeg køber noget hos dem igen.
Senest rettet af Blitz24 12 aug 2009, 09:56, rettet i alt 1 gang.
Af beejay
Er det muligt at skille stikket ad?. Hvis det er kan det være der ligger et eu-stik inden i.
Af thcleaner
returner tvet for der er heller ikke lg garanti på så det er kun på dk modeller
Af vtviking
thcleaner skrev:returner tvet for der er heller ikke lg garanti på så det er kun på dk modeller
Må du gerne lige uddybe.

Jeg har nu fået sat det til da det viste sig der lå en omformer i kassen gemt i et hjørne.

Jeg har kun et problem nu. Hvorfor kan jeg ikke finde TV2 og DR1 via kabel/digital.
Når jeg går ind og kigger i manuel indstilling finder den alle "ekstra" kanalerne fra vores stofa på noget der hedder kabel hvorimod DR1 og TV2 er på V/UHF..

Hvad skal jeg søge på for at få dem på kabel også ?

er der noget jeg ikke forstår ? vi har ikke zaptor eller noget. kun antennestik og ikke andet fra stofa
Af Mons
Nu ved jeg ikke hvordan det fungerer på LG skærme, men på min panasonic skulle man ind i DVB-T tuneren for at aktivere DVB-C tuneren - som du jo skal bruge for at modtage DR og TV2 digitalt over kabeltv..
Af Mons
Fandt du forøvrigt ud af om din skærm har DVB-C tuner?
Ellers gi'r det jo sig selv, at du ikke kan se de gratis digitale kanaler via Stofa...
Af vtviking
Mons skrev:Nu ved jeg ikke hvordan det fungerer på LG skærme, men på min panasonic skulle man ind i DVB-T tuneren for at aktivere DVB-C tuneren - som du jo skal bruge for at modtage DR og TV2 digitalt over kabeltv..
kan ikke helt se hvor henne jeg aktiver DVB-C tuneren med mindre det kan hedde noget andet ? for kan ikke finde en eneste tegn på nogle tunere men den har det ifølge Cinemagic og LG venter jeg på mail fra..
Hvis den ikke har må jeg sende det retur igen.

Mons - Den skulle have det, alle vores stofa kanaler kører via kabel mens DR1 og TV2 som jeg lige har været inde på står på V/UHF

tvkartoffel - det har jeg læst :) og de siger der er også eller tager jeg fejl
Af Mons
Hrmm.. synes det er lidt svært at gennemskue det her..

Så vidt jeg har forstået, har du fået at vide at der er DVB-C tuner i tv'et!?

Men samtidig var du selv inde på at der stod noget om "freeview" på emballagen - hvilket indikerer at det er en engelsk tuner..

Spørgsmålet er så om det er kompatibelt med de dansk formater..?

Eller er det bare mig der ikke fatter det her..?
Af tvkartoffel
Så vidt jeg kan se står der at TVet godt kan modtage dvb-c også i HD (mpeg4). For at få det til at virke skal du indstille di TV til sverige.

Jeg fik google til at oversætte teksten, så den er ikke helt mundret:

"Televisions.com spurgte med LG Electronics. Virkeligheden er: Den LH 7000-udgaven TVs har en digital HDTV-stand, kabel-tuner. Men da denne ikke understøtter den kommende CI Plus Encryption Standard, fabrikanten udelukker den fra sit reklamemarkeder. Der er mere: Kunder, der ønsker at bruge tuner bør indstille tv'ets sted til Sverige eller Finland i løbet installation - on-screen menuen sprog indstilling er uafhængige af tv's placering. Alt dette forudsætter, at din kabeloperatør giver dig mulighed for at koble tredjeparts udstyr."

MVH
tvkartoffel
Af Mons
Ok - så virker det måske alligevel.. Lad os høre..

Personligt havde jeg byttet det til et Panasonic TX-P50X10Y i stedet for - vel at mærke til 2000 kroner mindre..

Men held og lykke med dit nye tv :)
Af vtviking
tvkartoffel -
lige præcis. Den er sat til Sverige da jeg skulle søge men den finder stadig ikke DR1 og TV2 på kabel. Jeg startede med at indstille den til Sverige da Cinemagic også mente jeg skulle dette.

Mons - det er sq et eller andet sted fristende (det har dog ikke full HD) at bytte det men problemet er at jeg SELV skal betale for at får det sendt retur ligemmeget hvad og det billigste jeg kan finde er 1000.- via UPS.. POST DK sender ikke mere end 20 kg. !:(

Jeg finder nu på post DKs hjemmeside at de sender flere kg også privat.
http://postdanmark.dk/cms/da-dk/files/p ... k_2009.pdf
er det rigtig læst at det koster 289.- ?

Kender i andre løsninger der er billigere ?
Kan jeg mon få budstikken til at tage det med retur når de kommer med det nye eventuelt ? eller tror i ikke sådan noget kan lade sig gøre ?
Budstikken var hvad det blev sendt med fra Cinemagic

Hvordan ved jeg om det virker ? kan jeg på nogen måde teste det ?