Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sebastianchristensen
Se det ville jo være super nice hvis det virkede...

Nogle der har erfaring med produktet?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kig i tråden om anmeldelsen af B850. Der er produktet blevet anbefalet af en som bruger den med B850.
Af Takle
Kief skrev: Som en anden skrev på en anden side, så er det meget normalt for dyrere stereo-hifi at man ikke har påført en digital indgang, da det jo går lidt imod selve enhedens formål. Den skal helst fodres med et analogt signal..

Lidt ærgerligt når man så pludselig oplever at Samsung har fjernet de analoge udgange..
Hvorfor? Jeg er ikke helt sikker, men en højtaler vil altid modtage et analog signal. Så en forstærker skulle meget gerne indeholde en DAC (Digital to analog converter) også længe det digitale signal følger Nyquist skulle der ikke være gået noget tabt. Så hvis forstærkeren er i stand til at konvertere et digitalt signal til analog skulle den også kunne processere det efterfølgende.

Det kan også godt være at jeg har misforstået noget fuldstændig, da jeg ikke kender meget til forstærkere.

http://www.dspguide.com/ch3/2.htm
http://www.dspguide.com/ch3/3.htm
Af Janus Jespersen
Hej alle sammen

Jeg er den lykkelige ejer af et 7070. Jeg ser af og til film. Enten simpelthen trådløs eller så via en usb stik, jeg sætter til tv´et. Lyden er jo ikke helt super, så jeg har forsøgt at koble det op med en ekstern højtaler. Det virker bare ikke... Jeg kan sagtens få lyden ud af tv´et, men ikke de eksterne høftalere... bruger scart løsningen (som omtalt herinde) og det virker fint, når jeg ser almindelig tv programmer. Er jeg helt galt på den ?

Har lige bestilt B og W panorama´en. Ved at den har optisk udgang, som tv´et også understøtter. Vil blive lidt skuffet, hvis jeg ikke kan se film og så få lyden igennem denne højtaler.

Håber sådan at I kan hjælpe mig?

På forhånd tak.

mvh

Janus
Af Junkwavepete
Hej Janus

Det er fordi den digitale lyd ikke kommer ud igennem scart'en :(

Kommer til at virke som det skal med din Panorama, og tillykke med den, når den rammer din husstand :D

Spiller for VILDT!