Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af koden
min nabo skal have en fladskærm
Er der noget med at hun med kabel TV så skal have en boks imellem eller hvordan er det nu det hænger sammen.

kan man egentlig med kabel tv stadig bruge gamle billedrør?

Jeg har selv antenne og da er det jo bare plug and play når man nu er mpeg-4 sikret med sit TV
Af Klaus-
koden skrev:min nabo skal have en fladskærm
Er der noget med at hun med kabel TV så skal have en boks imellem eller hvordan er det nu det hænger sammen.

kan man egentlig med kabel tv stadig bruge gamle billedrør?

Jeg har selv antenne og da er det jo bare plug and play når man nu er mpeg-4 sikret med sit TV
http://lmgtfy.com/?q=det+nye+tv+signal

Værsgo'
Af koden
Som jeg forstår det så skal hun i sit nye mpeg 4 tv have et CA modeul, så kan hun se alle de kanaler yousee sender som digitalt?

Men så vil hun ikke kunne optage med sin video?

det nemmeste for hende er vel bare at sætte kabel tsik i det nye tv og fortsætte med analogt signal, så hun også kan bruge sin video.
Hun skal vel så ikke have nogen bokse eller moduler før de lukker det analoge signal hos yousee ?
Af BrianH
koden skrev:Som jeg forstår det så skal hun i sit nye mpeg 4 tv have et CA modeul, så kan hun se alle de kanaler yousee sender som digitalt?

det nemmeste for hende er vel bare at sætte kabel tsik i det nye tv og fortsætte med analogt signal, så hun også kan bruge sin video.
Hun skal vel så ikke have nogen bokse eller moduler før de lukker det analoge signal hos yousee ?
YouSee lukker ikke det analoge signal i de første 10 år (har de sagt i et interview)
Af tarok
koden skrev:Som jeg forstår det så skal hun i sit nye mpeg 4 tv have et CA modeul, så kan hun se alle de kanaler yousee sender som digitalt?

Vær dig opmærksom på, at de fleste fladskærme vil stå med et langt bedre billede, såfremt at digitalt signal anvendes. Så er der selvfølgelig problemet med video eller dvd-optagelse. Man kan omgå problemet lidt ved, at have en settop boks med harddisk (PVR). Men derfra kan man ikke så let lave optagelser og overspille på medie. Så det må være en afvejning af, hvad man fortrækker.
Af koden
For at se digitalt skal hun have cam modul til 500 kr. (engangsbeløb) men derudover skal hun betale 400kr. om året til yousee for at få hendes kanaler digitalt istedet for analogt..

Er den virkelig "lovlig" at tage ekstra 400 kr. ud over de 12x350 som hun i forvejen betaler, blot fordi kanaler bliver digitale?

Kan man i øvrigt ikke tage kabel kanaler fra nettet til en lavere pris?
Men så kræver det vel at tv har net stik eller man slutter en pc til?
Af Mons
koden skrev:Er den virkelig "lovlig" at tage ekstra 400 kr. ud over de 12x350 som hun i forvejen betaler, blot fordi kanaler bliver digitale?
Ja, det er det!
Er det rimeligt? - NEJ det er det ikke!!!

Men læste dog for nylig at TDC overvejer at frigive det digitale spejl - hvilket saft suseme også er på tide !:(