Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Gammer
Hej jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig. Jeg ville gerne have et nyt tv. Jeg har kik på Philips 42PES0001 og Panasonic TX-P42G10. Men ved sku ik helt hva jeg skal vælge. Håber der er nogen der kan hjæpe mig lidt.
Af Kratz
Hvis du skriver lidt mere om hvordan du skal bruge dit TV og hvad det må koste er det nemmere at hjælpe.

Af de to nævnte TV ville jeg klart tage Panasonic 42G10. Her får du det bedste billede.
Der har været en masse polemik omkring manglen på 1080p24 understøttelse (som virker vel at mærke). Det er kun aktuelt ved Blu ray afspilning hvor der opstår 'judder' i billedet. Det er dog meget forskelligt hvor stort dette problem opfattes.
Hvis du kan strække budgettet lidt ville jeg kigge efter Panasonic 42V10. Sandsynligivs den bedste 42 tommer skærm på markedet netop nu, og en tand bedre end 42G10.
Af Gammer
Jamen jeg skal både bruge den til Ps3, se dvd film på den, nogen gange Blu ray film. Så ville da være træt af hvis der er problemer med G10. Ellers er det bare alm tv. Har os kikket på V10 men synes bare den lige er dyr nok. Måske man skulle vente lidt til den falder i pris. Jeg har bare læst at phillips 42PES0001 skulle have et af de bedste billeder.
Af Kratz
Nu er der jo meget delte meninger om billedkvalitet.
Rigtig mange elsker Philips TV. Jeg går generelt en lang bue udenom dem...
Philips TV kan godt give et rigtigt godt billede. Du kan blot kigge på Flatpanels anmeldelse af 9803 LED Lux (men her skal vi op i en helt anden prisklasse). Største problem med Philips er efter min mening de håbløse standard indstillinger de for det meste kommer med. Det kan være endog meget svært at 'finde' et fornuftigt billede.

Med hensyn til 42G10 vil mange slet ikke bemærke de problemer med judder, som efter min mening er blevet fuldstændigt overdramatiseret. Derudover arbejder Panasonic med en løsning på problemet, så forhåbentlig kommer der en opdatering som løser det inden alt for længe.

Når jeg tænker på hvad jeg gav for Panasonic 42PZ800 for et år siden synes jeg i øvrigt ikke prisen for 42V10 er særligt dyr.
Af Gammer
Næh det er da nok heller ik så dyr, men jeg overvejede bare at bruge lidt mindre penge end hva V10 koster. Men må jo lide tænke ldit over det.
Af Gammer
Men er V10 virkelig over 5000 kr bedre en G10?
Af Kratz
Jamen det er jo igen et spørgsmål om hvad man lægger vægt på prioriterer.
V10 er en forbedring over G10 og der er ingen 1080p24 problemer (som skal løses hen ad vejen). Om det er 5.000 kr mere værd kan kun du afgøre.
Af Gammer
Tak for jeres svar. Jeg har været ude og se G10 hvor der blev vidst blu-ray og forhandleren sagde osse at problemet var blevet løst. Så fik et godt tilbud på det, så tror næsten jeg vælger sådan et. Synes sku det så lækkert ud.
Af bantam
Gammer skrev:... forhandleren sagde osse at problemet var blevet løst.
Der er ikke kommet en melding fra Panasonic endnu om de kan/vil løse 24p-problemet (og evt. få IFC til at fungere samtidigt).
Af Kratz
Skulle lige til at spørge om det samme...
Er dette officielt bekræftet fra Panasonic, eller er det en sælger som er lidt for hurtigt ude?
Af bantam
Jeg er sikker på, at en officiel melding kommer lynhurtigt fra f.eks. PP Radio (som arbejder tæt sammen med Panasonic på sagen) eller direkte fra Panasonic her på dette forum og recordere.dk.
Af Gammer
Det var bare en ejen af et panasonic center som sagde det. Men kan godt være de ik har fået den løst endnu. Kunne ik se det hakkede, men jeg er jo heller ik prof med sådan noget.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Panasonic selv kommer med en pressemeddelelse når problemet er løst. Den har vi vist ikke set noget til endnu.