Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa

Jeg kunne godt bruge lidt gode råd. Jeg skal i slutningen af august købe et nyt tv og jeg må helt ærligt indrømme at jeg er ligeglad om det er lcd eller plasma. Det vigtigste for mig er et godt billede. Jeg skal have yousee digital signal, den store pakke :p og har en PS3 til at afspille blueray-film på.

Jeg har i længere tid været overbevist om at det skulle være et panasonic G10 i 42", som skulle pryde min stue. Men efter at g10´eren har mistet sin "award" herinde og der har været så mange negative indlæg samt indlæg angående dårlige erfaringer vedrørende denne skærm, er jeg blevet i tvivl.

Mit budget lyder på kr. 10.000 og jeg skal ikke have et større tv end 42 tommer.

På forhånd tak for jeres besvarelser, men respekter venligst mit ønske om ikke at modtage rådgivning angående skærme som er dyrere end 10 kilo og større end 42".
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er stadig uvist om Panasonic får lavet 1080p24 understøttelsen, men typisk så er problemet også kørt op i et lidt for højt gear. Prøv i første omgang at få demonstreret et G10, der er tilsluttet en dedikeret BluRay-afspiller, og se om du lægger mærke til judder. Medtag evt. din egen BluRay-film som reference.
Af fodboldgal
yakken skrev:Det er stadig uvist om Panasonic får lavet 1080p24 understøttelsen, men typisk så er problemet også kørt op i et lidt for højt gear. Prøv i første omgang at få demonstreret et G10, der er tilsluttet en dedikeret BluRay-afspiller, og se om du lægger mærke til judder. Medtag evt. din egen BluRay-film som reference.
Enig.
Har set blu-ray film på G10 hos kollega. Jeg kunne ikke se noget problem. Måske er det produktionserie afhængigt? Eller også er det så lidt, at jeg blot ikke har bemærket det. Rasmus kunne jo heller ikke se det ved testen.
Af brian dybro
Jeg er helt enig. Jeg har fået præsenteret en G10 i 42" hos NB Radio i Roskilde både med antennesignal og blueray. Personligt kunne jeg ikke se noget, men jeg kiggede også kun på skærmen i en halv times tid. Det kan være at problemet først opstår efter at man har stirret på skærmen i længere tid. Lidt ligesom med kvinder, her plejer det bare at være lyden som begynder at irritere :D arhhh......

Jeg ved ikke om problemet er "en storm i et glas vand", men syntes bare at så mange negative oplevelser omkring denne skærm, er for meget til bare at lade det passere.

Det ville være fantastisk hvis ejere (både nuværende og tidligere) af en G10-skærm kunne komme med deres erfaringer.
Af fodboldgal
brian dybro skrev:Det kan være at problemet først opstår efter at man har stirret på skærmen i længere tid. Lidt ligesom med kvinder, her plejer det bare at være lyden som begynder at irritere :D arhhh......
He, he.. den var go´.
Af xcardman
en G10 er en fantastisk skærm, men kunne ikke leve med 60hz og blu-ray. Det giver små hak hele tiden. Det giver et helt unaturligt billede. For dem som ikke har set korrekt 24p, synes måske ikke det ser voldsomt ud. Men prøv og se et klip på en g10 og en v10.
vent til der kommer udmeldning af panasonic omkring problemet eller køb deres g15 eller v10 som er målt til 96hz.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du har muligvis ikke læst trådstarters indlæg grundigt nok - prisniveauet er 10.000 kr. og må ikke overstiges. Så hjælper det jo ikke at anbefale V10.
Af Jumle
Sonys w5500 høster en fornuftig mængde ros til at fortjene din opmærksomhed her.

Den fås bla. i 40" (næste størrelse er 46" som overstiger kravet) og kan fås for lige over 7.000 Kr. Så kan du samtidig have grønne fingre da det bruger meget lidt strøm :)

http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... =w5500&sp=
Af dlanod
>Mit budget lyder på kr. 10.000 og jeg skal ikke have et større tv end 42 tommer.

Jvf dvdpriser.dk (pr idag mandag) kunne et alternativt forslag jo være sidste års topmodel 42PZ800E. Har du overvejet det?
Af brian dybro
Hejsa

Tak for alle jeres råd. Jeg har endelig taget den beslutning at dykke lidt dybere ned i sparegrisen og købe mig et V10.

Jeg må indrømme at den udmelding der er kommet fra Panasonic, som forklarer at de arbejder på at løse problemet med 1080p24, virker ikke som om at de regner med at løse problemet. Men det er bare min holdning.

Derfor vælger jeg et V10 istedet for. Det som taler for V10´eren er det kønnere design i forhold til G10, at det vejer 10 kilo mindre end G10 og så selvfølgelig at der ikke er problemer med 1080p24.
Jeg tror måske at dette problem med afspilningen af blueray sikkert er blæst lidt op, men jeg ved at det vil gå mig på hvis jeg køber en G10 istedet.
Så må jeg gå lidt over budgettet, jeg ser det bare som min indsats for at stoppe finanskrisen :)

Jeg køber det her på tirsdag, men vil da gerne have lidt gode råd med på vejen. Jeg køber det hos et Panasonic Center og er allerede medlem af Club Panasonic.
Af Thor-thor
brian dybro skrev: .......Jeg køber det her på tirsdag, men vil da gerne have lidt gode råd med på vejen. Jeg køber det hos et Panasonic Center og er allerede medlem af Club Panasonic.
Her et af de billigste Panacentre:
http://shop.ccproshop.dk/product.asp?product=206899

Prisen er inkl.fragt.
Derudover kunne du jo også overveje G15: http://shop.ccproshop.dk/product.asp?product=206945

Den er også tyndere etc. og billigere end V10.