Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dennis82
Jeg skal have et nyt TV - og det er ligefør jeg opgiver -det er en jungle... JEg har søgt lidt rundt her på sitet, men føler stadig et behov for konkret vejledning til mit problem

Har en budgetramme på max 5.000,-

Kigger på flg:
Philips 32PFL7403H
Philips 32PFL7603H

Det ene har ambilight - er det noget værd? det andet har 100 Hz og har godt nok et roligt billede.

Derudover kan jeg se nogle anbefale panasonic X10 som alternativ - men jeg kan ikke helt følge med ræset i pros and negs i kampem LCD - Plasma - i al fald ser det ud som om opløsningen er noget lavere - men det betyder måske ikke noget på en plasma skærm...

Endelig er der jo både SOny og SAmsung (foruden TOshiba, Thomson etc....) - så lidt inputs til at vælge ville være fantastisk....
Af Dennis82
Slet ingen der vil/kan hjælpe??
Brugeravatar
Af truehorses
Velkommen på FP

Nu skriver du ikke noget om hvorfra dit signal kommer og kvaliteten heraf...Satelit, Antenne eller kabeltv - Ej heller skriver du hvad du skal bruge dit tv til...tv, dvd, gaming, pc

I den størrelse betyder det intet om det er HD ready elle full HD idet du skal have en sidde afstand på ½ til en hel meter for at kunne skelne pixels..

Vil helt klart anbefale Panasonic 37X10Y (plasma)som værende langt det bedste køb i den pris kategori....Du får langt det bedste billede til prisen..og et stører tv...

Ambilight er lidt tivoli lys bag skærmen - her er et roligt stillestående svagt hvidt lys at foretrække, hvis man ønsker baglys...

Glem det 100Hz - Du vil alligevel blive anbefalet at slukke for det...
Kun Sony har aktuelt held med at få billedforbedring ud af deres system.

Kan iøvrigt anbefale at snuse rundt herinde i andre lignende tråde samt læse baggrundsmateriale/artikler om alt muligt....
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, det med ambilight er lidt for poppet til min smag også. Et helt ensfarvet, stillestående lys er helt klart at foretrække. Jeg har selv sat en sparepære og noget diffusionsmateriale op bag min skærm, så jeg har et varmt hvidt lys, der tænder sammen med TV'et via en spareskinne. Det kostede mig 100 kr. alt inklusive.

Jeg vil også helt klart anbefale X10Y frem for de nævnte Philips-modeller.
Af Dennis82
tak for svarene

Jeg ser mest helt alm kabel fra yousee og en DVD - Blueray er ikke kommet til mig endnu - men det er vel muligt at vise anyway...

HVad er forskellen på X10E og X10Y ? - og hvor får man det billigst -

Er ved at forstå at det er det tv jeg bør få...

Hvad er forskellen på LGPQ6000 i forhold til X10Y
Senest rettet af Dennis82 09 aug 2009, 13:25, rettet i alt 1 gang.
Af Dennis82
Hvad er forskellen på LGPQ6000 i forhold til X10Y

Den er en smule dyere - men er den bedre
Af Ponduus
Jeg ville ikke tage en PQ6000 frem for en X10y, da LG'en ikke er lige så resistent overfor rentention som X10 er.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
PQ6000 har ikke DVB-C med MPEG4. Modstandsdygtigheden overfor burn-in er ganske rigtigt ikke ligeså god som på X10, men man kan jo vælge at passe lidt bedre på TV'et.
Af Dennis82
Et tillægs spørgsmål af ren nysgerighed

Er der noget ved at købe en 2 år gammel topmodel billigt - i stedet for et nyt til 5K

FX. Philips 42PF9731D ??
Eller er udviklingen løbet fra det???
Af Ponduus
Det kan slet slet ikke svare sig. Og slet ikke med LCD skærme. Der er sket meget de sidste par år.