Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Cutter
Hey alle.

Jeg skal købe mig et nyt tv,,,og det SKAL være et Sony,,,hvorfor? Sådan er det bare!!

Der skal spilles Playstation 3 på tv'et, så jeg tænkte på om der ikke var en eller anden der ved hvilket ´40 tommer der er det bedste til at spille på!?

Spil som Call of Duty og WipeoutHD-Fury SKAL ku' køre gnidningsfrit!!

Jeg har tænkt på at købe Sony's KDL-40Z4500, da det har fået vildt gode anmeldelser i England. Jeg kan bare ikke rigtigt finde nogen steder her i landet hvor de har testet det :((

Ca. pris; 8-9000kr,,,,,,,,mere har jeg ikke råd til.

Please help
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Z4500 minder utrolig meget om Sonys W5500 serie billedmæssigt. Det har godt nok 200 Hz, men forskellen er marginal. Derudover så synes jeg også 200 Hz systemet på Z4500 giver bevægelser et mere kunstigt udtryk (mennesker der bevæger sig ser kunstige ud) end på Sonys 100 Hz Tv.

Det kunstige udtryk kan dog omvendt godt bidrage til oplevelsen af spil, så hvis du primært skal benytte Tv'et sammen med spil kan dette godt tælle op.

Ellers ligner W5500 et oplagt valg. Du kan læse vores anmeldelse af det her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1239889891
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Husk dog på at 200 Hz systemet introducerer en del inputlag, hvilket kan være ret skadelig for spiloplevelsen.
Af Cutter
yakken skrev:Husk dog på at 200 Hz systemet introducerer en del inputlag, hvilket kan være ret skadelig for spiloplevelsen.
Hey drenge!

Tak for jeres svar,,,

Der skulle være mere input lag i W5500 end i Z4500.
I W5500 er der en "dårligere" baggrundsbelysning (CCFL) Hvor Z4500 har (WCG-CCFL),,,Z4500 har også 10bit panel, som jo er en hel del bedre!

Og jo,,,jeg ved godt man skal slukke få 200Hz systemet når man skal spille O_O

Jeg må også lige sige at jeg er svært ked af at i ikke har testet/anmeldt Z4500 her på siden, da det jo stadigt er et pænt fedt tv,,,Det undre mig bare at det ikke er faldet mere i pris,,,det har jo været på makedet i et godt stykke tid nu ;;)

Her på denne side;
http://www.hdtvtest.co.uk/news/sony-kdl ... 124136.htm står der at; Input lag 0-10ms in [Game Mode] or over VGA; 16-31ms otherwise,,, Det er da ret godt ik'!?
Senest rettet af Cutter 10 aug 2009, 01:00, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
16-31 ms er ikke specielt imponerende, men "Game mode" slår jo også 200 Hz systemet fra, så dér kan de fleste andre TV nok også være med.

WCG-CCFL er blot Wide Color Gamut, og har ikke noget med lysfordelingen at gøre. Det er nærmere en dårligere samlekvalitet, der gør at W5500 har fået backlight-bleeding.

Mht. testen, så er der grænser for hvor mange TV, der kan køres igennem møllen, så et eller andet sted må vi sige stop, og sortere fra. Der vil altid være nogen der begræder, at det TV de var interesserede i ikke kom med, men det kan der ikke rigtigt gøres noget ved.
Af Cutter
Rasmus Larsen skrev:Z4500 minder utrolig meget om Sonys W5500 serie billedmæssigt. Det har godt nok 200 Hz, men forskellen er marginal. Derudover så synes jeg også 200 Hz systemet på Z4500 giver bevægelser et mere kunstigt udtryk (mennesker der bevæger sig ser kunstige ud) end på Sonys 100 Hz Tv.

Det kunstige udtryk kan dog omvendt godt bidrage til oplevelsen af spil, så hvis du primært skal benytte Tv'et sammen med spil kan dette godt tælle op.

Ellers ligner W5500 et oplagt valg. Du kan læse vores anmeldelse af det her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1239889891

Grunden til at jeg nok vælger Z4500 er, at W5500 har en meget højere input lag,,,

Altså;
Z4500,,,,Input lag 0-10ms in [Game Mode] or over VGA; 16-31ms otherwise

W5500,,,input lag,,,,,17-33ms in [Game Mode]; 40ms over VGA; 50ms otherwise

Kender i til andre tv'er der har input lag på mindre 10ms i [Game Mode]??
Eller er der andre faktorer der også spiller ind, hvis man gerne vil nyde sine spil til fulde,,? :p
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg kan ikke rigtigt se hvad vi skal komme med af input. Du VIL have Sony, og det må ikke koste mere end 9000 kr. Så er der jo ikke rigtigt noget udvalg tilbage. Du kan jo ikke rette på TV'ene hvis der skulle være nogle uhensigtsmæssigheder alligevel. Game mode er den indstilling der vil give mindst input lag.
Af apfolmer
står seæv i samme situation..

Men.. giver z4500 bedre lyd fra sig end w5500 ?

Jeg forventer ikke bas som en 20" i tordenvejr, men lyd i de flade, er ofre mega ringe, .. og teoretisk, burde den z4500 pga en lille sub, give en dybere lyd ??

Men 4500 er jo på nogen områder "ælndre teknologi" ...

Ville nogen af eksperterne tage z4500 frem for w5500 , hvis prisen er den samme ?
Af rasmus_olsen
Cutter skrev: Kender i til andre tv'er der har input lag på mindre 10ms i [Game Mode]??
Eller er der andre faktorer der også spiller ind, hvis man gerne vil nyde sine spil til fulde,,? :p
Sony's V5500 har mindre input lag end W5500 om det er mindre end 10ms ved jeg ikke.