Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sjakalen
Jeg har en Samsung UE46B7070WW. som jeg har haft i godt 4 måneder og haft problemet i lige så lang tid

Mit problem. når jeg trykker på knappen GUIDE så mangler det program guide billedet der skal være i venstre hjørne?? har kun en kanal med billedet på og det er fra den kanal der sender fra folketinget.

Jeg har Yousee (mellempakken) og deres digital kort + kort adaptor. og købt helt nyt antenne kabel og har et signal på 95-100% fra Yousee

Jeg har flere gange ringet til Samsung, Yousee og snakket med HiFi klubben hvor jeg har købt min skærm. men der er ingen af dem der kan svare på hvorfor jeg ikke har det billedet?? og ikke meget velvilje de viser for at løse mit problem heller ikke hos hifi klubben... kunne fandeme ligeså godt ha købt den hos fona eller elgiganten de er sq snart kloger end de er hos hifi klubben. standarten er ikke hvad den har været!

Hos HiFi klubben på Åboulevarden har de billedet på deres program guide fra alle kanaler... men de kan heller ikke svare på hvorfor jeg ikke har. og de siger at de ikke har nogle yousee digital box på.
Af dieseldk
Vil gætte på fejlen findes i tvet.
Du modtager de data som bruges til guiden og til billedet på kanalerne.
Når du er inde i guiden skal tvet flette de data sammen så du får det rigtige billede i preview rammen efterhånden som du bladre rundt i kanalerne, men det gør det ikke.
Om det er noget indstilling eller noget med firmware når hi-fi klubben siger deres virker, eller der bare er en fejl på dit tv skal jeg ikke kunne sige.
Af Sjakalen
Jeg har været i butikken 2 gang og set det virker perfekt! den ene gang på en skærm helt som min egen
Af dieseldk
Kender ikke noget til samsung's firmware men var den ens på de to tv?
Hvad med indstillinger?
Af Sjakalen
Det kan jeg desværre ikke svare på ??

ang. indstillinger så vil jeg tro at det er standart at det billedet kommer frem. har været rundt i mine indstillinger 117 gange uden held til at få det frem
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg tror ikke helt jeg er med:
Bruger du en Yousee-boks til dit TV? I så fald, så har det intet med TV'et at gøre, da det jo blot viser hvad boksen sender ud. Så er det Yousee der skal finde løsningen og ikke Hifi-klubben, eller Samsung.
Af Sjakalen
Nope ingen Yousee-boks. TV'et har jo indbygget kort-adapter
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ok, der stod blot "digital box" i sidste afsnit i første indlæg, så det forvirrede lidt. Problemet med manglende billede i guiden på Samsungs TV er desværre velkendt, og det er ikke løst. Prøv at søge lidt i forum for at se de tilsvarende tråde.
Af Sjakalen
OK, det gør jeg lige senere.. hold kæft hvor er det fucking varmt 8) :((

Men så er det altså firmware'en der fucker??

forstår bare ikke hvorfor den så viser det billedet fra folketinget

Det var HiFi klubben på Åboulevarden der siger de ikke har en Yousee digital box på :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvor kommer snakken om en Yousee Boks fra? Hvis man har boksen koblet på, så bruger man ikke interfacet i TV'et til noget. Så foregår alt via boksen og en HDMI-tilslutning.

Kan det tænkes, at det er en anden tuner der benyttes? At du ser TV via DVB-C og de har deres TV koblet til via DVB-T? Og ligeledes med dine kanaler - at "folketingskanalen" tages som DVB-T?
Af Sjakalen
Tro det var da jeg ringet til Samsung og snakket med en svensker (kvinde) lol at jeg fik at vide at man skulle ha 2 tunere for at få det billedet frem :) men synes det svar var lidt ude i skoven!!

Hvordan skal man kunne se Yousee med DVB-T??
men noget siger mig at enten er firmware'en vind og skæv... men det kan de vel rette op på når de laver en ny
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan naturligvis ikke se Yousee med DVB-T, men folktetingets sending kan jo også tages via DVB-T, og hvis programoversigten kun dur ved denne kanal, så kunne det jo være grunden.

Er du sikker på at det var DVB-C tuneren du fik fremvist hos Hifi-klubben, og ikke en udsendelse via DVB-T?

Forvent ikke at der kommer nogen firmware der retter fejlen.
Af Sjakalen
Ja det går jeg da ud fra, når de selv siger at de har Yousee

Jeg har da opdateret min skærm 2 gange. og sidste gang jeg gjore det var der bagefter et par nye funktioner i skærmen. så hvorfor skulle de ikke rette de fejl der måtte være i den
Af BastianDK
Forklaringen på at der er billed i Guiden når du er nede i butikken, kan være at deres TV står på en af de analoge kanal fra YouSee når de trykker på guideknappen. (Billed i guiden virker på ATV)

Så det har med rimelig sandsynlighed ikke været DVB-C tuneren der har været fremvist - Men blot den analoge tuner.