Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Jeg er ny her i forummet, og har et spørgsmål jeg håber i kan svare på. Jeg købte for en 6mdr siden et PX80 som jeg er rigtig glad for, men efter et par måneder begyndte der at komme vandrette streger eller forstyrrelser på tværs af billedet ved opstart. De forsvinder efter ca 5 min og er ikke at spore på alle kanaler. Jeg ser fjernsyn gennem yousee kabeltv.

Jeg henvendte mig til butikken hvor jeg købte det og de sendte det ind til reperation. Dog fik jeg det tilbage 2 uger senere med meldingen at de ikke kunne finde nogen fejl hos Panasonics værksted. Da jeg kom hjem med det var stregerne der igen. Jeg har prøvet at pille alle mine ting (Blu-Ray, X-box osv) fra, men det er der stadig. Har også prøvet forskellige antennestik i huset, men stadig fejl. Jeg er senere hen flyttet, og håbede at det måske var antennesignalet som var dårligt i den gamle lejlighed. Men på den nye adresse er fejlen også flyttet ind.

Hvad kan det være?

Håber i kan hjælpe.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Forekommer det kun på antenne-signalet?

Umiddelbart kan det godt lyde som en fejl på et af komponenterne i Tv'et. Men hvis det ikke forekommer på de andre kilder, må man gå ud fra at det så er tuneren i Tv'et.
Af Goodall
Hej Rasmus,

Ja, det er kun på antenne-signalet og ikke på alle kanalerne. Jeg har ladet mig fortælle at det kun er på "høj frekvens" kanalerne.

Igen er det kun hvis fjernsynet har stået på standby et stykke tid og er det f.eks altid når jeg tænder det om morgenen for at se morgennyhederne. Efter nogle minutter forsvinder det, Slukker jeg det efter en times brug og tænder igen med det samme, så forekommer fejlen ikke..

Jeg har besluttet mig for at opgradere til et G10, men afventer lige nu en løsning på det meget omtalte 1080/24p problem. Hvis det ikke kommer indenfor den nærmeste fremtid, så har jeg fået "ok" fra konen på at gå op til en V10 istedet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Uanset hvad, så er du da ikke tjent med at have et halvdefekt PX80 stående. Hvis du vil sælge det videre, så vil køber nok heller ikke sætte pris på sådan en fejl.