Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Mit gamle 32'' Samsung er stået af, så nu vil vi gerne have et nyt.

Krav (tror jeg):

- max 8000 kroner
- har kabel tv, så det skal vel være med DVB-C?
- mpge4? - er det nødvendigt?
- LCD?
- 42'' - 46''

LCD/PLASMA, så vidt jeg lige kan læse mig så er LCD lysere, hvor PLASMA er mørkere og giver genskær, - ret mig hvis det ikke er forkert :)

Har I nogle gode forsalg?
Af Ponduus
Et Panasonic X10 er meget meget svært at komme uden om for dit vedkommende. De fås i en 42" og 50" begge til under de 8.000,-.

Det har også MPEG4 og DVB-c tuner.

Du får heller ikke et bedre billede til den pris. Og slet ikke fra en LCD skærm. Ja, der er genskin i en plasma, men det er på højde med de gamle CRT tv.
Af RP78
Pondus: Tak for respons.
Et Panasonic X10 har været inde i overvejelserne, men da jeg forsøgte at spørge et par kammerater til råds blev plasma skærme skudt helt i sænk. Hmm men det er måske ikke så galt som de siger :o

yakker: også tak for svar og link
Jeg havde været inde på linket :) men blev skræmt over priserne da jeg klilkkede på de øverste, så jeg smuttede igen.
Af Ponduus
De har ikke styr på noget og lever stadig med de mange fordomme omkring plasma. Der er en grund til at reference skærme rundt omkring på forskellige hjemmesider er plasma skærme. Desuden så giver det langt bedre billedkvalitet for pengene.
Af RP78
Jeg tror faktisk at vi investerer i et TX-P42X10Y, tak for hjælpen indtil videre :)

Hvad med væg ophæng til TX-P42X10Y, et billigt et... Hvor kan det købes. Der står noget med VESA 300x400 hvad betyder det?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Harald Nyborg har nogle ret billige beslag, som fungerer med de fleste TV. Det er dog ikke specielt fladt, så TV'et kommer til at hænge lidt ud fra væggen.