Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af palle22
Hej

Jeg skal have et TV. Er blevet anbefalet X10 modellen fra Panasonic herinde. Mit spørgsmål går på, hvilke str. jeg skal vælge det i, og om det går i den lejlighed jeg snart flytter ind i.
Fjernsynet kommer til at stå ca. 2 - 2½ meter fra sofaen. Ca. 4-5 meter længere tilbage er der et vindue (bag sofaen), som vender mod vest. Der er ikke direkte sol på tv'et, men selvklart meget lyst.
Er det det rigtige tv til opgaven? Og vil 42" blive for stort på den afstand når det ikke er full HD?
Det skal bruges til TV, film, Wii og evt som mediecenterskærm
Af BrianH
Jeg så på Blueray på en 42" og fra 2 meter kunne jeg ikke se de enkelte pixels. Hvis du ser tv på tv'et er det ikke pixels, men den generelle kvalitet af signalet du skal tænke på.

Hvis der reelt er 2 meter, ville jeg tage 37" Det er afstanden fra dine øjne til skærmen der tæller, ikke afstanden fra sofaen til hvor fjernsynet skal stå.
Af palle22
Okay. Fra øjnene der skal se er der nok 2½ meter.
Jeg regner med at gå efter 37" modellen. De koster ellers det samme i denne uge :-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
På 2½ m er 42" bestemt ikke for stort uden fuld HD. Du kan stadig ikke se forskellen.
Af Ponduus
Jeg ville uden tvivl vælge en 42". Sidder selv med en 37"(PX80) på godt og vel 2-2½ meters afstand og det ER altså for småt.