Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Modtog Min NEC Multisync 20WGX2 for næsten 2 uger siden, grundet pixelfejl og på forhånd indbrændt OSD menu i skærmbilledet sendes den retur i morgen. Men jeg ved ikke engang om skærmen er kompatibel med min computer da jeg ikke har været i stand til at få den til at virke via DVI kablet. Den pågældende computer er en Apple Mac Mini, den originale model med ATI Radeon 9200 kort med 32MB DDR RAM. Mini'en fungerer med Apples 1680x1050-skærme via DVI så jeg tænkte der måske er mere obskure tekniske detaljer i vejen for at denne kombination skulle fungere?
Apple skrev:Om miniens dvi support:
DVI video output for digital resolutions up to 1920 x 1200 pixels; supports 20-inch Apple Cinema display and 23-inch Apple Cinema HD display; supports coherent digital displays up to 154MHz; supports non-coherent digital displays up to 135MHz
Har ikke været i stand til at finde nok information om skærmen til at bruge dette info til noget.

Jeg har via VNC checket at computeren identificerer skærmen korrekt og skifter til 1680x1050 når tilsluttet via DVI, skærmen viser bare sort billede med baglys - dvs den er aktiv, billedet er der bare ikke.

Jeg vil gerne vide om det simpelthen er modellen eller eventuelt blot den pågældende skærm der ikke fungerer med min Mac Mini, førend jeg bestiller en ny.

Denne besked er delvist posted i en anden thread, om det er et problem undskylder jeg på forhånd.

vh.