Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BBA
Hej,

Er ny på siden og på udkig efter mit første fladskærms-tv.

Jeg søger et 42-50" i 10-13.000,- klassen som skal bruges til kabel-tv (snart digitalt), forhåbentligt inden længe også Blu-ray (sikkert PS3) samt streaming af film fra hjemmenetværket.

Vi sidder ca 3-3½ m fra skærmen.

Har set anbefalingerne og er også med på, at en Pana 42V10 ligger lige til højrebenet, men hvor tæt kan man få den til at hænge på væggen (mener stikkene vender bagud) ?

Hvis man så tager et step op til 46-50", hvad vil i så anbefale ?

Derudover vil jeg også gerne have mulighed for at optage tv og da jeg ikke synes, at der umiddelbart er nogen interessante tv m/ indbygget harddisk i den prisklasse, forestiller jeg mig, at vi også investerer i en Yousee boks m/ harddisk.

I forbindelse med at optage digitalt tv ville jeg gerne høre jer ad, hvad man har af muligheder for at kunne optage digitalt tv på én kanal samtidigt med at man ser digitalt tv på en anden kanal?
Sandsynligvis et dumt spørgsmål, men here goes…kan ovenstående lade sig gøre, hvis man nu forestiller sig, at man har et set-up med dvb-c mpeg4 tuner i både tv'et og boksen?

Spørgsmålet skal også ses i forlængelse af mit måske naive håb om, at Yousee faktisk gør alvor af deres overvejelser om at lade det digitale spejl være frit tilgængeligt.…

Håber i kan hjælpe - på forhånd tak.
Af RogueAgent
Du er selv inde på Panasonic V10 - andre interessante i den gruppe/prisklasse er Samsung B850, som godtnok kun fåes i 50" og 58" (den mindste til ca. 15k), og LG 50PS8000 som ligger omkring 10k. Samsungen er nok den der kan komme tættest på væggen, da stikkene bagpå vender nedad - LG'en har ligesom V10 stikkene siddende bagud. Afhængig af kablerne skal du nok ikke regne med at nogle af de to kan komme meget tættere på væggen end 3-4 cm.

Den sidste har dog ikke indbygget DVB-C tuner, men hvis du alligevel er ude i en ekstern box pga harddisk burde det jo ikke i sig selv være et issue.

Skal du se forskellige kanaler via hhv. en extern box og en indbygget dvb-c tuner, så vil det jo kræve at begge har et kort fra Yousee - i al fald indtil signalet som du nævner evt. bliver frit.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du køber boksen ved siden af, så er der i forvejen 2 tunere indbygget, så du kan optage ét program og se et andet imens.
Af BBA
Tak for info, begge.

Men, men, men...så læser man Rasmus' artikel om de "sidste Pio'er" og synes lige pludseligt, at der ikke er så langt fra 13k op til 16k ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
... og hvis du køber boksen til at se det digitale TV med, så er der pludselig meget få argumenter for at springe over et Pioneer ;)

Husk at prisen på eks. LX5090 er uden fod og højttaler. Så et TV til 18.000 kr. kan hurtigt blive til 20.000 kr. før den kan stå selv, og spille lyd...
Af RogueAgent
BBA skrev:Tak for info, begge.

Men, men, men...så læser man Rasmus' artikel om de "sidste Pio'er" og synes lige pludseligt, at der ikke er så langt fra 13k op til 16k ;)
Husk dog lige på at Pio i 50" ikke har indbyggede højttalere, så dem skal du også kalkulere med.

edit: Damn, too slow. O-O
Af Peter VTEC
Hehe som de Pioneer dog kan lokke folk ud i alt muligt :)
Af Figr
Jeg ville kigge på Samsung B7070 - som er et LED TV og som samtidigt har et meget lavt strømforbrug sammenlignet med Plasma.
Af xcardman
Figr skrev:Jeg ville kigge på Samsung B7070 - som er et LED TV og som samtidigt har et meget lavt strømforbrug sammenlignet med Plasma.
øv husk det stadig er et lcd tv. og som ikke kan sammenlignes med en pan v10 eller pioneer.

men lavt strømforbrug er vel også det eneste som er godt i forhold til de to.

edit var måske lidt hård og du har også ret til at byde ind
Senest rettet af xcardman 06 aug 2009, 17:26, rettet i alt 1 gang.
Af xcardman
mine højtaler til et gammelt 2.1 sæt slå nok ikkeet budget ud af kurs.
de små højtaler lyder fint, i forhold til de indbyggede højtaler i mange tv.
en fod koster cirka 1000, det er så lidt dyrere.

Men

1 pioneer
2 pan v10 eller samsung 855
3 en LG PS8000

det er mine bud