Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej jer på Flatpanels,

som overskriften viser, søger jeg en smule vejledning imellem valget af de nævnte. Mine tanker går på, om skærmbilled kvaliteten er god på begge og om, hvilken der måtte have det bedste billede.
Lg'et har jeg fundet frem til gennem dette forum, hvor flere brugere synes at finde dette som et fornuftigt valg.
Samsung'et synes jeg selv ser fornuftigt ud også, men har ikke hørt så
meget om det.
Kravene til disse skal blot være flot billede og fornuftige tilslutning af HDMI 1,3 men det ville jeg næsten vove at påstå at det er standard idag.

Vær så venlig at skriv et par tanker og erfaring omkring disse, som kan gøre mit valg nemmere.

-Martin
Af Martin Pedersen
Da jeg lige fik kigget igen på mit indlæg så jeg, at overskriften ikke helt kunne være der.
Det drejer sig om:
Samsung PS50B655S1WXXE
LG 50PS8000
Af RogueAgent
Uden decideret at have set de to side om side, så vil jeg umiddelbart vurdere at billedkvaliteten på de to ligger meget tæt på hinanden.

Personligt mener jeg dog at både design og byggekvalitet er bedre på LG'en.
Af bleze
Har selv et PS8000 men vil mene at Samsung'en er lidt bedre - ihvertfald iflg tests bla her inde
Af RogueAgent
Jeg kan ikke finde en test af B655 her på siden, kun B850, som ganske rigtigt er bedre - men også 5k dyrere... (men stadig i en crappy byggekvalitet).
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
BIlledet på B855 og B650 skulle være identisk. B855 har noget ekstra lir, som du også skal betale for.
Af Leviathan
yakken skrev:BIlledet på B855 og B650 skulle være identisk. B855 har noget ekstra lir, som du også skal betale for.
Det passer altså ikke helt, der er forskellige filter på de to modeller. B855 har Ultra Filter Bright Plus technology mens B655 "kun" har Ultra Filter Bright. Om de reelt giver en forskel ved jeg så ikke. Men ifølge Samsung selv giver det bedre filter i B855 bl.a. bedre sort i lyse omgivelser (hvis man altså kan bruge Samsungs marketing til noget :D ).
Af Czuba
Med den nye opdateringen til V10's THX profil i tankerne, hvilken skærm får man så mest for pengene?

Samsung 855/655 eller Panasonic V10?