Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Peter VTEC
Tror bestemt du kan gøre lykken hos Fona på vesterbrogade de har et LX5090 8)
Af nickz
Nice, tak for tippet. Så skal jeg da derned i morgen som det første. Så vil jeg krydse fingre for at min første feriedag, kan blive god :D
Af Peter VTEC
Det var så lidt :)

Meld lige tilbage her i tråden om du får det.
Af Chrash
Hvad plejer man typisk at kunne presse et Pioneer 5090/5090H ned i pris, hvis det har stået som DEMO?
Af Peter VTEC
Det er svært at sige, det billigste jeg har set gå var til 9999kr men ellers er ca 14000kr ikke helt ved siden af.
Af nickz
9999,- :OMG

Så ville jeg gi middag til sælgeren :D
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg spurgte også lidt til tidshorisonten for Pioneers komplette forsvinden fra markedet og de fleste jeg snakkede med troede, at når vi kommer hen omkring jul, vil det definitivt være slut med Pioneer KURO.

Så selv om man stadig kan være heldig senere, ligner det snart sidste udkald.
Af Peter VTEC
ikke desto mindre bliver det rigtigt spændene med næste generation af Panasonic og ikke mindst Samsung. Jeg har faktisk lidt høje forventninger til Panasonics næste generation og jeg håber da der sker et stort fremskridt.

Jeg skal da ikke være for fin til at ville skifte mit LX5090 ud hvis Panasonic kom med noget bedre.
Af xcardman
Men de skal lige når dit 5090H først og derefter er der ikke meget at komme efter udover helt sort. I mine øjne er de heller ikke forbi en 2007 model 508 endnu.
Plasma er ved at når toppen af udviklingen
tror der sker noget mere på led fronten frem for plasma

oled bliver fremtiden om mange år.
Af Peter VTEC
Det er faktisk også det eneste der i min mening kunne forbedres lidt på det er sort..nu sad jeg og så film igår aftes og der tænkte jeg godt på at sort kunne have været dybere, det er i den komplette småtings afdeling men alligevel.

Det var jo så der at Kuro i 10G havde været perfekt men den ser vi jo så desværre aldrig :(

Jeg tror også at der sker mere på LED fronten, men man kan jo så også sige at der forsat er meget at indhente der ;)
Af xcardman
Jeg synes ikke jeg har problemer med sort overhovedet, ved så ikke om det er smule bedre på mit 500M. selv ikke en film med en sort vej og kun lys fra nogle lygter, samt regnvejr.
Men mange påstod en px80 kunne vise sort, det har jeg så aldrig kunne forstå :((
Men mange film viser ikke helt sort og det kan skærmen desværre ikke lave om på.

godt være der sker en masse på led fronten, men de vil altid have nogle ulemper jeg ikke kan leve med.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har før oplevet at sort godt kunne ønskes lidt dybere på LX5090, men efter at jeg har installeret et svagt lys bag TVet (2700 K sparepære med lidt "filter" omkring for at sprede lyset bedre), så er det svært at se. På den måde er lokalet aldrig 100% mørkt, og dine øjne er ikke helt så anstrengte - det er i hvert fald min subjektive vurdering.
Af Peter VTEC
Nej jeg ville heller ikke ligefrem kalde et PX80 for god til sort, men måske man bare er blevet kræsen

Prøv og gå ind i din strømspare indstilling i menuen og sæt den til Picture Off når du har et helt mørkt lokale, der kan du se panelets evne til og vise så sort som muligt, prøv så efterfølgene at slukke på fjernbetjeningen så skal du se en forskel :)

Som Yakken siger så kunne sort godt være lidt dybere til tider, men det kræver et HELT mørkt lokale, ved den mindste smule lys tændt så er der ikke noget at bemærke.