Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af askbar
Hej

Er i markedet efter et TV til ca. 10-15.000,- og har set mig godt varm på Phillips 9000-serien (42PFL9664H) - er der nogen der har erfaringer med dem? Er billedet ok? Og det her "online", fungerer det?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
TV'et er i direkte konkurrence med Panasonic 42V10, hvilket ikke er en heldig konkurrent. Du vil få et bedre billede ved at vælge denne model i stedet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jo, V10 er et plasma-TV. Er det et problem - og hvorfor? Vi har en test af V10 her på siden, og siden Pioneer stoppede deres produktion, så må V10 kategoriseres som det bedste "in production"-TV på markedet pt.
Brugeravatar
Af truehorses
yakken skrev:Jo, V10 er et plasma-TV. Er det et problem - og hvorfor? Vi har en test af V10 her på siden, og siden Pioneer stoppede deres produktion, så må V10 kategoriseres som det bedste "in production"-TV på markedet pt.
I prislejet < 20.000 Kr. vel og mærke....hvilket jo også er
det leje de fleste kigger i ( 0 - 20.000 )
Af askbar
Der er såmænd ikke noget i vejen med plasma, så bare ikke de to som direkte konkurrenter. Hele online-delen mangler jo på Panasonic TXP42V10..?

Jeg kan også spørge på en anden måde - er der nogen af disse online-TV der har fornuftigt billede? Både Samsung og Philips laver nogle - og der er muligvis også andre jeg ikke lige har spottet endnu?

Og tak for tippet iøvrigt :)
Af Czuba
Hopper lige let og elegant ind her...:)

Er selv på udkig efter tv i samme prisklasse:) Og jeg overvejer et samsung PSB655. I 50".

Det siges at det ligger meget tæt op af PSB855, men passer det?

Og vil V10 stadig være et bedre køb?
Af tarok
Czuba skrev:Hopper lige let og elegant ind her...:)

Er selv på udkig efter tv i samme prisklasse:) Og jeg overvejer et samsung PSB655. I 50".

Det siges at det ligger meget tæt op af PSB855, men passer det?

Og vil V10 stadig være et bedre køb?
Jeg synes at Yakken har forklaret det grundigt, at V10 vel nok i dag er det beste [in production] tv.
Et rigtigt godt tv, som kun har meget få svagheder.
F.eks er retention ikke eksisterende modsat Samsung plasma.
Af farbruun
Har V10 samme problemer som G10 ?
Af OleA
farbruun skrev:Har V10 samme problemer som G10 ?
Hvis du hentyder til 24p problemet, så nej.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
askbar skrev:. Hele online-delen mangler jo på Panasonic TXP42V10..?
Har du brug for online-delen? Ja, det er da en sjov feature, men ser du det som andet end dét? Er du villig til at ofre på billedkvaliteten for at få denne feature - i stedet for blot at tilkoble eks. et Netbook, eller lignende senere?
truehorses skrev:I prislejet < 20.000 Kr. vel og mærke....hvilket jo også er det leje de fleste kigger i ( 0 - 20.000 )
Hvilket TV - der stadig er i produktion - vil du da pege på, som det bedste, hvis prisen må overstige 20.000 kr.?

Vi kan godt blive enige om, at Pioneers udgåede modeller alle vil være bedre, men de er svære at få fat på - især hvis det skal være nordiske modeller med PDP+ garanti.
Af askbar
Har du brug for online-delen? Ja, det er da en sjov feature, men ser du det som andet end dét? Er du villig til at ofre på billedkvaliteten for at få denne feature - i stedet for blot at tilkoble eks. et Netbook, eller lignende senere?
"Brug for" er nok så meget sagt :) men hvis man ku' få online-delen og stadig et fornuftigt billede ville jeg gerne det.

Er der markant dårligere billede på nedenstående modeller end dem I anbefaler (ex. Panasonic TXP42V10)? Eller er det mindre detaljer som kun nørderne (og det er venligt ment) går op i?
- Philips 42PFL9664H
- Samsung UE46B7070

http://www.consumer.philips.com/consume ... FL9664H-12

http://www.samsung.com/dk/consumer/deta ... B7070WWXXE
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi har jo anmeldt B7070 i 46" versionen, så den kunne du jo passende læse om dér. Philips laver nogle OK TV i deres 9000-serie, men ift. V10 eller B850/B650, så var jeg ikke i tvivl om hvor jeg ville lægge mine penge.
Af Kratz
Nej, de må bestemt skulle lægges hos V10 ;)
For nu at være helt seriøs så vil jeg mene at 95% (ja, blot et tal jeg slynger ud) af alle købere vil få størst glæde af V10. For disse købere roder ikke med billedindstillinger, og her er THX mode på Panasonic altså Samsung overtruffen.