Peter VTEC skrev:Jeg har ikke noget info om forbruget med de forskellige modes, men jeg synes ikke der er den helt store forskel at spotte, det jeg kan se er at billedet gøres en anelse mindre lysstærkt, altså som om kontrasten sænkes en smule.
Det er faktisk APL (Average Picture Level) der stilles på, når man ændrer mellem mode 0, 1 og 2.
Alle de plasmapaneler, jeg har målt på, fungerer på den måde, at de ikke leverer samme lysstyrke ved f.eks. et helt hvidt billede og et hvidt rektangel som måske fylder 15% af hele billedet.
På Pio'en leverer mode 0 mest muligt lys ved fuld skærm, mens mode 1 og mode 2 leverer mindre lys (der er ikke den store forskel på mode 1 og mode 2). Mode 0 svarer i store træk til den måde et Panasonic plasmapanel fungerer på.
Man kan ikke opnå det samme ved at stille opad på kontrasten i mode 2, da det ødelægger hvidbalancen. Rent kalibreringsmæssigt skal der være nogen forskel på gamma'en - men man ser det ikke når man måler på små rektangler, som man normalt gør på plasmapaneler. Derfor skal man faktisk anvende nogle helt specielle testbilleder til at måle og kalibrere gamma på plasmapaneler.