Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af LunD^
Hej.

Jeg modtager TV gennem fællesantenne.

Jeg kan nu modtage DR1 DR2 TV2 DR Update og et par andre digitalt, men alle andre er analog.

Nu mener jeg så, at fra. 1/11 bliver alle kanaler sendt digitalt, hvor nogen antenneforeninger så vælger at sende både digitalt og analog, så man kan vælge.

Jeg har så snakket med min forening og her får jeg at vide at der ikke bliver lavet noget om, at jeg kun har de få digitale kanaler og resten forbliver analog, altså det bliver IKKE MULIGT at modtage eks. 3+ , Discovery , Kanal5 DIGITALT.

Kan det passe??
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det har aldrig været meningen at 3-familen kom med på antennenettet. Altså ingen TV3, 3+ eller 3 puls.

Du burde dog kunne modtage de to nye DR kanaler samt DRs nye HD kanal.

Men alt sammen kommer naturligvis an på antenneforeningen. Hvis I modtager jeres signaler gennem kabel-Tv, så påvirker ændringen 1. november jer ikke. Det samme gælder for parabol.

Derudover så bør du bemærke, at kanaler som Kanal5 og Discovery jo er betalingskanaler. Dem får du ikke frit ned på flimmerkassen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er KUN DR1, DR2, DR Update og TV2 der omlægges pr. 1/11. Der er ikke nogen krav til de øvrige kanaler, så idet du allerede kan tage de fire første, så har du ikke krav på mere.
Af LunD^
Okay.. Det var en skam. Billedet er jo væsentlig bedre digitalt, specielt efter jeg har fået 42 X10Y. :)

Og nej selvfølgelig kommer de ikke frit, men jeg er jo medlem af en fællesantenne hvor jeg betaler kontingent, så de er betalt. Jeg troede bare samtlige kanaler blev digitale, men det gør de altså ikke.

Takker for svarene.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
LunD^ skrev:Og nej selvfølgelig kommer de ikke frit, men jeg er jo medlem af en fællesantenne hvor jeg betaler kontingent, så de er betalt. Jeg troede bare samtlige kanaler blev digitale, men det gør de altså ikke.
Nej slet ikke, og det berører slet ikke kabel-tv og parabol.

Du kan læse lidt mere konkret om hvad der sker her i forbindelse med den digitale overgang her: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1207637872