Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Klyp
Sidder og bobler lidt over hvilken af disse (EIZO S2110W eller Samsung 215TW) skærme jeg bør vælge.

Mainly bruger jeg skærmen i word, windows og på nettet - men jeg har så også ret store krav til skærmens effektivitet på dette område. Jeg spiller også lidt en gang i mellem og kan godt lide at tage billeder og rode med dem i PH - men det skal ikke være en væsentligt afgørende faktor.

I de forskellige tests og de indlæg jeg har læst her inde, har jeg faktisk slet ikke støt på nogle med en Eizo med pixelfejl. Eller er det en lykkeligt fremskaffet fordom? man kunne godt forestille sig at eizo med deres grafikker-ry er ekstra påpasselige med pixels.

Eizoen er på computer-innovations-tidslinien efterhånden en gammel fætter. Betyder det at den er blevet overhalet af en million bedre skærme? Men hvad tror i egner sig bedst til mine behov, som mest handler om tekst på en given baggrund? Forslag til andre skærme er selvfølgelig også velkommende.

Jeg har for resten læst de glimrende tests her på siden, så i behøver ikke anbefale dem :)

MVH. Stefan.
Af Klyp
jeg skulle nok hellere spørge om de direkte forskelle på de 2 skærme i en tekstbehandlingssituation. I kender jo ikke mine eksakte behov : )..

synes generelt tests mangler lidt om hvordan skærmen står blot ved almindelig brug. de fleste stræber efter nul komme micro MS og så er resten lige meget. men det de færreste der bruger mere tid i spil end på at kigge på tekst.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Grunden til at vi ikke fokuserer på hvordan en skærm ser ud med teskst er, at du næsten altid kan få et godt resultat i den henseende - du skruer bare ned for lysstyrken og benytter DVI indgangen.

I min mening er det hip som hap hvad du vælger af de to. Grunden til at der ikke er så mange der rapporterer om pixelfejl på Eizos model kunne jo også være at der ikke er så mange der har købt den...
Af Klyp
Grunden til at der ikke er så mange der rapporterer om pixelfejl på Eizos model kunne jo også være at der ikke er så mange der har købt den...
jahh selvfølgelig.