Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af P Belli
Hej,
Jeg er ny her på siden, men har fulgt med en del her på det sidste, og synes at det ser meget professionelt ud ;o)
Jeg er ude efter et nyt TV, og har kigget på dette LG LH4000 til ca. 6000,-
Mit behov er DVB-C / 42" eller mere / min. 4m afstand til tv / skal se tv, film, og xbox 360.
Jeg har set at mange er vilde med panasonic plasma, jeg ved ikke hvorfor, men jeg tror jeg vil være mest tryg med en LCD.

Er der nogen der kan hjælpe, gerne med et alternativ til LH4000.
Af Peter VTEC
Der er ikke noget at være bange for med et Plasma tv, jeg er på mit tredie nu og jeg har ALDRIG haft en Burn-in skade som du nok tænker på, og jeg er ligeglad med hvordan jeg benytter mit tv jeg tænker ikke over det.

Ja du har nok gættet rigtig hvad jeg vil anbefale, du får altså et langt bedre billede.. 8)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi har en hel liste over TV vi generelt anbefaler:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738

I din prisklasse er Panasonic X10Y nok det bedste bud. Burn-in har jeg ikke hørt om på hverken X10 eller forgængeren PX80. Du skal generelt misbruge et Panasonic-TV ret groft for at skabe burn-in på det.
Af P Belli
Tak for de fine svar.
Jeg kan godt se at panasonic´en bliver svær at komme uden om ;o)
Men hvorfor er i så glade for plasma kontra LCD. Hvad er hoved årsagen til at man skal vælge plasma ?
I elgiganten og andre, har de jo flest LCD skærme.
Hvis jeg nu ender med at købe en LCD skærm, er der så nogen der kender LH4000, eller skal man så vælge en helt anden.
Af Ponduus
Du får bare langt bedre billedkvalitet for pengene ved køb af en plasma skærm. Længere er den ikke :)
Af P Belli
Jeg har været i panasonic center, så det bliver nok der jeg ender ;o)
MEN er der virkelig ikke nogen der har noget godt at sige om LCD skærme ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jo da. De udmærker sig på en række punkter, såsom til længerevarende stillestående billeder, eller til brug med et Mediecenter (af samme grund). Strømforbruget er også typisk noget lavere, især hvis man vælger ét med LED belysning.

Derudover er der dog ikke mange punkter, hvor LCD er at foretrække frem for plasma. Læs om forskellene her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1220975428
Af xcardman
hvis du kunne lide dit billede på et crt, så er det plasma du skal have.

glem alt om brun in på nyere plasma skærme. i hvertfald når vi snakker panasonic og pioneer.

har selv haft begge og jeg havde nok ikke 20000 kr for et plasma tv hvis jeg fik burn in for at se tv.

Ellers har jeg samme mening som Yakken omkring lcd.
Af P Belli
Ok, Jeg er ved at være overbevist :p
Er det korrekt at en LCD skærm er bedre at spille på en en Plasmaskærm ?
Hvis jeg vil have en skærm med full HD, er PanasonicTX-P42s10 så et godt bud, og er der forskel på E-modellen, og den almindelige ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Visse plasma-modeller har problemer med burn-in, hvilket kan være et problem hvis man spiller spil hvor der er objekter der ikke bevæger sig (scoreboard, HUD mv.). Panasonics skærme er dog stort set resistente overfor burn-in, så det er ikke noget du bør bekymre dig om.

S10 lider, ligesom G10, af problemet med 1080p24 afspilning, blot så du er OBS på det.