Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Zubuu
Hej

Jeg overvejer at få skiftet mit gamle s-video kabel ud med et vga kabel når jeg får et fjernsyn som understøtter det. Det er for at se film fra min computer på fjerneren.

Hvor stor forskel er der når det nu er et vga kabel som sender analoge signaler? Bør jeg være opmærksom på noget specielt eller skal jeg bare købe et billigt kabel?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Længere kabeltræk kan sagtens blive et problem, dvs. +2 m kan godt give støj i billedet. Afhængigt af hvilken opløsning du vil køre igennem kablet, så er det dog ikke sikkert at det bliver et problem.
Af Zubuu
Jamen havde regnet med omkring 2 m ikke længere...

Og så med den bedst mulige opløsning? Altså det tv jeg starter med at bruge det på er hd ready så det kan vel maks være 720 men vil senere bruge det med et nyere tv med 1080...

Kan det lade sig gøre med de billige kabler eller hvordan, det er jo kun 2 m det drejer sig om...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Alm. HD Ready skulle du kunne køre uden problemer med stort set hvilket som helst VGA-kabel. Så krævende er det ikke. Et alm. VGA-kabel til under 100 kr. burde også kunne køre 1080p, men der gives ikke nogen garantier.
Af Zubuu
Okay, takker for hjælpen...

Ellers må jeg jo starte med at købe mig et billigt kabel og så kan jeg altid købe et lidt bedre engang jeg får full hd hvis det bliver nødvendigt.