Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ask
Hej,

Jeg leder efter et 40" LCD tv i prisklassen 6000-8000 kr. Da min viden om emnet er meget begrænset, håber jeg, at I kan hjælpe! Det er vigtigt at billedkvaliteten er god.

Jeg har set på et Samsung LE40B556(XXE) i Elgiganten, og det virker umiddelbart som et godt TV, men hvad mener I?

Forslag og anbefalinger modtages meget gerne, da jeg som sagt ikke er ekspert!

På forhånd tak for hjælpen.

Hilsen
Ask
Af Peter VTEC
Normalt er det mest eftertragtede valg i den prisklasse en Panasonic X10Y model den fås i både 42" og 37" og vil være enhver LCD skærm du kan finde i den prisklasse overlegen på billedekvalitet.

Den er anmeldt her på siden under test, prøv at læse den engang og se om ikke den er noget for dig. :)
Af Ask
Først og fremmest tak for jeres hurtige svar!

Pana x10y ligner bestemt et rigtig godt køb :)

Kunne dog stadig godt tænke mig at høre hvad jeres mening om Samsung LE40B566(XXE) er, da jeg er blevet lidt forelsket i designet.

Fandt også Samsung LE40A656 inde på hifiprisers "mest populære". Hvad er jeres mening om dette tv, og findes der eventuelt nogle anmeldelser af det?

Vil helst have et fjernsyn med dvb-c,da jeg formentlig køber en digitalbox sammen med det nye fjernsyn.

/Ask
Af fjelle123
Hvis du alligevel investerer i en digitalbox er der jo ingen grund til du har DVB-C tuner indbygget i tv'et.

DVB-C tuneren er jo netop for at slippe for digitalboxen
Af Ask
Ok, så har jeg misforstået det!

Hvis jeg skal have digital tv fra yousee, vil det så være lige meget med DVB-C?
Af Peter VTEC
Nej sådan kan du ikke stille det op, det vil være ligemeget med en ektra dvb-c boks ved siden af tvet da denne jo så er indbygget i selve tvet.

Derved er der jo ingen grund til at have to modtagere
Af xcardman
Men hvis man gerne vil optage, skal man have en pvr med harddisk og så er det faktisk lige meget med dvb-c indbygget. Med mindre man gerne vil optage og en anden HD kanal på en gang. men det kræver to kort
Af Ask
Jeg får ikke brug for at optage, så det vil være rart hvis jeg kan slippe for at have en digitalbox stående.

Jeg kan læse at panasonic har problemer i forhold til BluRay - det i kalder p24. Gør samme fejl sig gældende for panasonic x10y, og vil jeg bemærke fejlen når jeg ser BluRay?

/Ask
Af Peter VTEC
Nej, det er kun G10 og S10 serien der lider af 24P problemet.
Af Ask
Ok.

Ingen der ved noget om de to Samsung TV'er som jeg nævnte tidligere?

Er deres billedkvalitet langt dårligere end det man får hos panasonic x10y eller er de blot dyre med samme billedkvalitet?

Er villig til at betale lidt ekstra for et lækkert design.

/Ask
Af Peter VTEC
Billedekvaliteten vil ikke have samme niveau med de nævnte Samsung modeller, jeg synes personligt at LCD tv har et "kunstigt" udtryk over måden de gengiver billedet på, hvorimåd et Plasma tv er mere henad et CRT (billederør) måde at gengive på.

Tag ud og kigge på de forskellige Tv og prøv at danne dig et indtryk, hvis du vil betale noget ekstra for et mere lækkert design er Panasonic V10 måske også et bud, men denne koster ca 12500 kr i 42".