Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa.

Det er første gang jeg skriver herinde men jeg har efterhånden pløjet diverse anmeldelser og indlæg igennem så meget at jeg er blevet lettere rundtosset.

Jeg leder efter en ny fladskærm og har fået zoomet ind på de ovenstående 2.
Jeg var egentligt tæt på at vælge Panasonic X10'eren men jeg kan ikke leve uden FullHD. Jeg ser meget Bluray og bruger tit tv'et som pc-skærm.

Men nu kommer så mit problem.
Jeg kan ikke beslutte mig for hvilken af disse 2 jeg skal vælge.
Jeg havde uden tvivl valgt G10'eren, selvom den koster en 1000 kr. mere ud fra de forskellige anbefalinger herinde, lige indtil problemet med at afvikle 24 fps på bluray meldte sig.

Derfor kunne jeg godt bruge lidt råd... skal man bare sige at man må finde sig i at Bluray ikke afvikles optimalt indtil Panasonic (måske) kommer med en løsning eller skal man bare vælge det Sony som virker fra starten af, men halter lidt bagefter på flere felter?
Eller noget helt tredje?

Håber i kan hjælpe for jeg er sgu lidt i tvivl... :s
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Holder budgettet ikke til V10? Hvad med Samsung PS50B650?
Af kristianl
Mjaa, jeg ville da helst holde mig under de 10K
Af kristianl
Forresten, er det samme panel (og 24 fps fejl) i S10 som G10?
Af bantam
Samme fejl mht. 24p.
Af kristianl
For hulen, den fejl irriterer mig.
Hvis den ikke fandtes så var der sgu ingen tvivl om at jeg skulle have et G10...
Hvis Pana får fundet og rettet fejlen, kan man så fixe sit eksisterende tv via en firmware eller sådan noget? eller er det bare sur r.. og så er det kun de nye G10'ere der kommer med rettelsen?
Af Jumle
kristianl skrev:For hulen, den fejl irriterer mig.
Hvis den ikke fandtes så var der sgu ingen tvivl om at jeg skulle have et G10...
Jeg føler med dig 100% :)

Begyndte selv at kigge intensivt efter nyt tv for 2 måneder siden og efter omkring 14 dage landede jeg på G10 og ca 2 dage efter fandt jeg ud af fejlen det er født med.
Jeg har stadig ikke bestemt mig for et endeligt alternativ da jeg enten ikke kan få de specs jeg vil have, eller ryger over mit budget.
Af Ponduus
Yakken nævner et glimrende alternativ i form af Samsung PS50B650.
Af Peter VTEC
Hvad med et LG PS8000 50" det fås også til under 10k og er også et glimrende tv.
Af kristianl
Tja, det Samsung PS50B650 koster 11K på cinemagic.dk så det er altså over budgettet.
LG'et koster osse en 10K og jeg vil helst ikke over de 8K...

Men tak for forslagene. :)
Af kje
du kan da købe g 10 i bilka til 7900kr.
Af kristianl
For hulen, den fejl irriterer mig.
Ja, det havde jeg osse gjort, hvis det ikke var for ovenstående fejl... ;)