Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kugelblitz
Så skete det katestrofale. Midt i "En verden udenfor" brændte mit trofaste CRT-TV sammen. Så nu vil jeg ud og have en ny fladskærm ASAP.

Problemet er bare, at jeg ikke ved mere end til husforbrug om fladskærme. Jeg har fundet denne:

http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... pti1).html

Er det et godt køb, eller kan man få et bedre til 5000-6000 kr.

Jeg ser film, sport, serier mm. i TV. Det skal helst være enten 40" eller 42".

Håber I kan hjælpe :)

PS: Undskyld linket ikke er aktiveret, men hvis jeg ikke vinger "Ingen BBKoder i dette indlæg" af, viser intet af teksten sig.
Af Kugelblitz
Uhh, det ser også lækkert ud, men det er nok lige i overkanten rent prismæssigt.
Af Kugelblitz
Se nu bliver prisen fornuftig :p

Men det er ikke Full HD kan jeg se...
Af Ponduus
Det er kun blu-ray og nogle få konsol spil som udnytter Full-HD. Desuden skal du usandsynligt tæt på skærmen for at kunne se forskel, når den er under 50". Så i dit tilfælde er Full-HD bestemt ikke nødvendigt.
Af Mons
Kugelblitz skrev:Men det er ikke Full HD kan jeg se...
Det skal du ikke bekymre dig om - hvis du altså sidder mindst et par meter fra skærmen - så kan du alligevel ikke se forskel på HD og Full HD..

Leg evt. med denne fokusartikel
Af Kugelblitz
Okay, interessant. Men man kan altså se forskel ved blueray? Vi skal sidde ca. 4 meter fra tv'et.
Af xcardman
Jeg sidder 3 meter fra en 50 tommer.

4 meter fra kan du ikke se forskel på Full HD eller ej på en 42 tommer

du får ikke et bedre billede end med en x10 til den pris og flere tusinde lapper til
Af Kugelblitz
Super. Rigtig fedt med de mange tilkendegivelser.
Af Kugelblitz
Men er plasma kommet af med børnesygdomme som at billedet brænder sig fast, større strømforbrug osv?
Af xcardman
glem alt brun in på en x10 og den bruger ikke mere strøm en lcd i samme størrelse. Kun lige edge led samsung bruge en smule mindre.

har selv haft en px80 den tidligere model og har brugt den til alt
ps3 htpc blu-ray og den havde ingen fejl.

som jeg snart har skrevet nogen gange. Har jo ikke købt en pioneer plasma til 20000 kr, hvis der var fare for burn in.

LCD skal man købe hvis man skal bruge den som en pc monitor, ikke til tv.

LCD/LED kan man godt købe, men de skal helst have LED local dimming og koster en formue i forhold til billedekvaliteten. Især på SD materiale.
tv og dvd
Af Mons
@Kugelblitz - har du læst testen af X10?
Der får du jo svar på de fleste af de spørgsmål du måtte sidde inde med..

Og som Xcardman skriver, skal du slet ikke bekymre dig om retention på panasonic-paneler!
Af Peter VTEC
Jeg melder mig også i koret der anbefaler en X10Y model, jeg har ligesom xcardman også haft et PX80 plasma før (forgængeren til x10) og et PX70 plasma før igen, og ingen af dem led under burn in, ligesom mit nuværende Pioneer heller ikke har haft skyggen af burn in.

Du får altså bare et meget bedre billede med en god plasma skærm som den Panasonic du kigger på, end med en tilsvarende LCD.