Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ckn
Søger en fladskærm med god lyd? Findes det? ;;)
Størrelse 37-40" Det er mine forældres 28" B&O der er ved at stå af... De vil ikke bruge pengene på nyt B&O, og prisen skal under 10.000 kr og gerne længere ned...
Af Rod1983
ckn skrev:Søger en fladskærm med god lyd? Findes det? ;;)
Størrelse 37-40" Det er mine forældres 28" B&O der er ved at stå af... De vil ikke bruge pengene på nyt B&O, og prisen skal under 10.000 kr og gerne længere ned...
hmmm en fladskærm med god lyd? Altså jeg tror ikke der findes et fjernsyn der har en lyd der matcher et par gode højtaler, men PQ6000'er har udmærket lyd og koster 5000-6000 kr. for en 42" ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du får ikke noget fladskærms-TV med lyd der kan matche et Beovision. LG er dog dem der har den bedste lyd i deres TV i øjeblikket.
Af ckn
Hvad med en soundbar? Kan det integreres sammen med fladskærmen? Fx. Philips fladskærm og Philips soundbar? Tænker om det kan styres med én fjernbetjening?
Af Tavs
En soundbar kan fint fungere sammen med en fladskærm - tror egentlig det er hele konceptet bag soundbars :)

Din soundbar behøver ikke at være samme mærke som tv'et - du skal bare tjekke at tv og soundbar har udgange der matcher. F.eks. har alle fladskærme HDMI udgang(e) og de fleste soundbars har også HDMI.

Men om HDMI stik giver den bedste overførsel af lyden er jeg ikke ekspert i.
Af Nick_S
Philips og Samsung har lavet seperate mini soundbars til deres tv. Begge gengiver fin lyd og matcher designmæssigt sjovt nok til henholdsvis philips og samsungs 2009 fladskærme :) De er forresten begge med trådløse subwoofers.