Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Czuba
Hey alle i kloge hoveder:)

Jeg er nået dertil hvor jeg skal have skiftet mit 32" philips ud med noget større og bedre:)
Har kigget på Samsung PS50655 og PS50855. Umiddelbart de samme egenskaber, så er 855 de ekstra penge værd?

Har en siddeafstand på 4 meter. Har en PS3 der skal bruges til konsolspil samt blu-ray. Spiller max 2-3 timer i træk af gangen.

Håber i kan hjælpe:)
Af bleze
Mener de 2 skærme har samme panel. 855'eren har bare flere features uden om. Du kan lave en sammenligning på Samsung's hjemmeside og vurdere om de ekstra ting er nogle du kan leve uden.

4 meter er pænt langt til en 50" skærm... De har jo også 58" og 63" skærme ;) Jeg har en teori om at image retention er værre på små plasmaer i forhold til store, hvilket kan være et problem når man spiller i mange timer.
Af zTeFaN
Jeg har lige købt PS50B655 og jeg har nogenlunde samme behov som dig og sidder også ca. 4 m fra. 655-serien er fed, fordi det har lige så godt et billede (+ Motion Plus) som 855-udgaven. Det er dog lidt over 7 cm dybt, hvor 855 er 2,9 cm dybt. Dog er det 3000 kr. billigere end 855.
Af Czuba
655'ern har da også [email protected]. Så mht. specs ser de meget ens ud:)

og man kan vel bruge de indstillinger som blev brugt i anmeldelsen af B850, hvis skærmene ligger meget tæt op ad hinanden?
Af Czuba
zTeFaN skrev:Jeg har lige købt PS50B655 og jeg har nogenlunde samme behov som dig og sidder også ca. 4 m fra. 655-serien er fed, fordi det har lige så godt et billede (+ Motion Plus) som 855-udgaven. Det er dog lidt over 7 cm dybt, hvor 855 er 2,9 cm dybt. Dog er det 3000 kr. billigere end 855.
Synes også den ser rigtig fed ud:)
Men inden jeg bestemmer mig, ville jeg høre om du lige ville svare på nogle spørgsmål ang skærmen?:)
Af dnorgaard
@zTeFaN Hvor har du købt din 655 henne? Er wupti det billigeste?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Czuba skrev:655'ern har da også [email protected]. Så mht. specs ser de meget ens ud:)

og man kan vel bruge de indstillinger som blev brugt i anmeldelsen af B850, hvis skærmene ligger meget tæt op ad hinanden?
Ja som udgangspunkt bør du kunne. Der skal måske små justeringer til, men overordnet er de to Tv ret ens mht. indstillinger.
Af Czuba
Rasmus Larsen skrev:
Czuba skrev:655'ern har da også [email protected]. Så mht. specs ser de meget ens ud:)

Ja som udgangspunkt bør du kunne. Der skal måske små justeringer til, men overordnet er de to Tv ret ens mht. indstillinger.
Tak for svaret Rasmus:) Hvis jeg må spørge ind til din personlige mening, er 855 så de ekstra ca. 3000 værd? Og mht. retention og burn-in, er det så noget man skal være nervøs for på 850 eller 655? Ved godt du nævner retention i anmeldelsen af 850, men du skriver også at skærmen på daværende tidspunkt ikke er 'indkørt'.

Eller skal jeg måske hellere vende blikket mod V10?:)
Af Czuba
Ingen der kan svare på det?:)